خونریزی، هشدار مراحل اولیه بیماری لثه است

خونريزي، هشدار مراحل اوليه بيماري لثه است و چنانچه درمان نشود مطمئناً بيماري پيشرفت كرده و از بافت نرم حفره دهان به استخوان سرايت مي‌كند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از دكتر رضا فكر آزاد، جراح و متخصص بيماري‌هاي لثه در خصوص ویژگی های لثه سالم گفت: لثه سالم داراي قواي محكمي بوده و كاملا روي استخوان چسبيده و صورتي رنگ است همچنين لثه‌اي سلامت است كه به صورت لبه كنگره‌اي در اطراف دندان به صورت محكم با يك ساختار سطحي مثل پوست پرتقال محكم به اطراف دندان چسبيده باشد.

وی اولين علامت بيماري لثه را رنگ لثه و مشخص‌ترين علامت را نيز خونريزي عنوان کرد و افزود: بعضي افراد با گاز زدن سيب يا صبح وقتي از خواب بلند مي‌شوند خونريزي لثه دارند كه گاهي بدون تحريك و به طور خودبه‌خود است كه‌ نشانه‌هاي طبيعي محسوب نمي‌شود.

این دندانپزشک اضافه کرد: بيماري‌هاي لثه بي‌سروصدا و به آرامي پيشرفت مي‌كند و چون دردي ايجاد نمي‌شود بيشتر افراد فكر مي‌كنند بيماري‌اي ندارند.

وی ادامه داد: در حالت طبيعي لثه با اطراف دهان دو سه ميلي‌متر فاصله دارد، ولي اگر بيماري پيشرفت كند پنج شش ميلي‌متر عميق مي‌شود و ايجاد ترشح و چرك مي‌كند كه اين نشانه نهايت مراحل پيشرفته بيماري است و چنانچه درمان نشود، به لقي دندان منتهي مي‌شود.

دکتر فکرآزاد در پایان خاطرنشان کرد: ديده شدن لثه‌هايي سالم و خوش‌رنگ يكي از شاخص‌هاي يك لبخند زيباست و توصيه مي‌شود افراد با اولين برخورد با خونريزي لثه، به پزشك مراجعه كنند. /ح
برچسب ها: لثه ، دهان ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار