فارس/

برگزاری سمینار اصول موفقیت در نمایشگاه‌های بین‌المللی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از برگزاری سمینار اصول موفقیت در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای دست‌اندرکاران صنعت گردشگری فارس در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛فریدون فعالی اظهار داشت: این سمینار با سخنرانی کامران صحت استاد بازاریابی و تبلیغات با مباحث آشنایی با اصول بازاریابی و تکنیک‌های ارتباطی و تبلیغاتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی و اصول و مبانی شرکت در نمایشگاه با حضور شاغلان و فعالان صنعت گردشگری،  دانشجویان صنعت گردشگری و هتلداری، مدیران و کارکنان تاسیسات و موسسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی از ساعت 16 تا 20 دوشنبه 19 دی ماه جاری در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می‌شود.
وی گفت: یکی از سیاست‌های کلان این اداره کل در راستای آموزش تخصصی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری استان فارس برگزاری سلسله همایش‌های آموزشی تخصصی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارای اصول تکنیکی و علمی است که رعایت این اصول می‌تواند در موفقیت شرکت کننده در نمایشگاه تاثیر بسزایی داشته و در رسیدن به هدفمند برای او موثر باشد و با بهره‌گیری از این اصول با برنامه‌ریزی و اهداف از پیش تعیین شده در نمایشگاه حضور یافته و به نحو مطلوب موسسه خود را معرفی و جذب مشتری کند. وی نمایشگاه‌های بین‌المللی را فرصتی مناسب برای رونق بخشیدن به بازار صنعت دانست و تصریح کرد: در فضاهای نمایشگاهی فرصتی پدید می‌آید تا دست‌اندرکاران اصناف مختلف عرصه گردشگری در تعامل و تبادل مستقیم با فعالان آن صنف قرار گرفته و با بهره‌گیری از استراتژی‌های مناسب بازاریابی و تبلیغات،  مدیریت مدبرانه و نگاه توام با اندیشه به خواسته‌های مشتریان و حضور قدرتمند در بازار رقابت موفقیت تجاری و صنعتی داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: نمایشگاه‌های گردشگری باعث انگیزش سفر در مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان می‌شود و تقاضا برای خدمات گردشگری، پذیرایی و تسهیلات اقامتی را افزایش می‌دهند و به دست آوردن بازارهای جدید و دستیابی به خریداران ناشناخته، نمایش فناوری و شیوه‌های جدید تولید، معرفی محصولات و خدمات جدید قبل از ورود به بازار، ارتباط با مشتریان شناخته شده و شناخت از مشتریان آینده و رویارویی مستقیم با مصرف کنندگان و بهبود فروش و بازاریابی از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه‌ها است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: از مهم‌ترین عوامل موفقیت حضور در یک نمایشگاه انتخاب صحیح نمایشگاه از بعد زمانی و  مکانی، محل غرفه، کالاها و خدمات قابل ارائه به مشتریان خاص، بازاریابی و تبلیغات، طراحی و دکوراسیون مناسب است که در این سمینار به ابعاد تخصصی موضوع پرداخته می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.