مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد اشتغال برای 1800 صنعتگر صنایع دستی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ایجاد اشتغال برای یک هزار و 800 صنعتگر صنایع دستی شغل ایجاد شده است، گفت: بیش از 80 درصد کسانی که در عرصه صنایع دستی موفق به اشتغال‌زایی شده‌اند را زنان آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌دهند.


به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: ابتدای سال جاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی متعهد شد برای یک‌هزار و 800 نفر اشتغال‌زایی کند.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای 950 نفر سهم معاونت صنایع دستی استان از مجموع تعهدات سال جاری بود.
مدیرکل میراث فرهنگی این استان تصریح کرد: با گذشت تنها 9 ماه از سال برای بیش از یک‌هزار و 800 صنعتگر صنایع دستی شغل ایجاد شده است.


80 درصد شاغلان امسال صنایع دستی زنان هستند
این مقام مسوول بیان کرد: بیش از 80 درصد کسانی که در عرصه صنایع دستی موفق به اشتغال‌زایی شده‌اند را زنان آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که از طریق اعطای تسهیلات، صدور کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی نسبت به اشتغال‌زایی برای صنعتگران اقدام شده است، اظهار کرد:‌ صنعتگران رشته‌های بومی و مزیت‌دار این استان در اولویت اشتغال‌زایی قرار داشتند.
محمدی افزود: بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به صنعتگران رشته‌های ورنی‌بافی، گلیم‌بافی، معرق، منبت، زیورآلات سنتی و رودوزی‌های سنتی است.
وی گفت: اشتغال ایجاد شده در این بخش فارغ از موضوع مشاغل خانگی است که از ابتدای سال جاری توسط معاونت صنایع دستی استان پیگیری می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.