تبريز/

ایجاد اشتغال برای 1800 صنعتگر صنایع دستی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ایجاد اشتغال برای یک هزار و 800 صنعتگر صنایع دستی شغل ایجاد شده است، گفت: بیش از 80 درصد کسانی که در عرصه صنایع دستی موفق به اشتغال‌زایی شده‌اند را زنان آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛تراب محمدی اظهار کرد: ابتدای سال جاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی متعهد شد برای یک‌هزار و 800 نفر اشتغال‌زایی کند.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای 950 نفر سهم معاونت صنایع دستی استان از مجموع تعهدات سال جاری بود.
مدیرکل میراث فرهنگی این استان تصریح کرد: با گذشت تنها 9 ماه از سال برای بیش از یک‌هزار و 800 صنعتگر صنایع دستی شغل ایجاد شده است.


80 درصد شاغلان امسال صنایع دستی زنان هستند
این مقام مسوول بیان کرد: بیش از 80 درصد کسانی که در عرصه صنایع دستی موفق به اشتغال‌زایی شده‌اند را زنان آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که از طریق اعطای تسهیلات، صدور کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی نسبت به اشتغال‌زایی برای صنعتگران اقدام شده است، اظهار کرد:‌ صنعتگران رشته‌های بومی و مزیت‌دار این استان در اولویت اشتغال‌زایی قرار داشتند.
محمدی افزود: بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به صنعتگران رشته‌های ورنی‌بافی، گلیم‌بافی، معرق، منبت، زیورآلات سنتی و رودوزی‌های سنتی است.
وی  گفت: اشتغال ایجاد شده در این بخش فارغ از موضوع مشاغل خانگی است که از ابتدای سال جاری توسط معاونت صنایع دستی استان پیگیری می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.