اروميه/

سرانه جنگلی آذربایجان غربی افزایش می‌‌یابد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در طول برنامه پنجم توسعه سرانه جنگلی آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛علی پیرمرادی  اظهار داشت: در حال حاضر سرانه جنگلی استان 0.4 هکتار به ازای هر نفر بوده که این سرانه در کشور 0.17 هکتار است.
وی با اشاره به برنامه‌های توسعه جنگل‌ها در استان در طول برنامه پنج ساله پنجم توسعه، تصریح کرد: مقرر شده سرانه جنگل در کشور در پایان برنامه پنجم توسعه به 0.25 هکتار به ازای هر نفر برسد.
این مسئول با بیان اینکه 98 هکتار جنگل‌کاری در استان در طول برنامه پنجم توسعه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس سرانه جنگلی آذربایجان غربی در پایان این برنامه به 0.17 هکتار به ازای هر نفر خواهد رسید.
پیرمرادی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش اراضی جنگلی، گفت: برای این منظور عملیات کاشت جنگل آغاز شده و این روند همچنان تداوم دارد.
وی احداث پارک جنگلی را از اقدامات موثر در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: درختکاری و احداث پارک‌های جنگلی در نقاط مختلف شهرها برای افزایش سرانه جنگلی در حال انجام است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه 96 درصد منابع طبیعی استان را مراتع تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این مراتع شامل مراتع خوب، مراتع متوسط و مراتع ضعیف هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی مساحت جنگل‌های دشت کاشت استان را 601 هکتار، پارک‌های جنگلی را 156 هکتار و مساحت تحت پوشش زراعت چوب استان را 20 هزار و 968 هکتار اعلام کرد و افزود: کل ظرفیت تولید چوب استان 67 هزار مترمربع است که در این زمینه نیز رتبه دوم کشور را داریم./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.