زنجان/

کشف و ضبط 394 شی تاریخی در زنجان

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان گفت: طی سال جاری 394 قطعه شی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی در استان زنجان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛هاشم نهامین  اظهار داشت: تیم‌های ویژه عملیاتی یگان حفاظت از اوایل سال جاری تاکنون به صورت خودرویی، موتوری و پیاده به منظور حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان زنجان و جلوگیری از ساخت‌ و ساز‌های غیر مجاز تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه اشیاء کشف شده از قاچاقچیان در سال جاری طی 16 عملیات موفقیت‌آمیز به دست آمده است، خاطر نشان کرد: از این میان پنج مورد خرید و فروش غیر مجاز در طول سال جاری با پشتیبانی و همکاری نیروی انتظامی و اداره آگاهی استان زنجان متوقف شده است.
سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان تصریح کرد: مابقی آثار نیز که توسط قاچاقچیان نگهداری و یا از طریق حفاری‌های غیر مجاز به دست آمده بود، طی سال جاری کشف و ضبط شد.
وی با تاکید بر اینکه در طول سال جاری 40 قاچاقچی در زمینه قاچاق اشیاء تاریخی و حفاری غیر مجاز دستگیر و به مراجع قضائی و انتظامی تحویل داده شده‌اند، ادامه داد: 10 دستگاه فلزیاب نیز در این عملیات کشف و ضبط شده است.
نهامین اضافه کرد: کشفیات سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته که در این راستا همکاری نهادهای مختلف و گزارشات مردمی قابل توجه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.