گیلان/

تالاب استیل عباس آباد یکی از جاذبه های گردشگری گیلان

تالاب زیبا و طبیعی «استیل عباس آباد» در جنوب شهر مرزی و بندری آستارا، جواهری بی نظیر است که در صورت توجه به زیرساخت های آن ، می تواند به یکی از مهمترین مراکز جذب توریست در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان این تالاب که در گویش محلی به آن «هستل» می گویند، با وسعت 138 هکتار در بخش جلگه ای غرب استان گیلان واقع شده است.

از ویژگی های اکوتوریستی منحصر به فرد این تالاب می توان به واقع شدن آن در میان کوهپایه، شالیزار و جنگل، اشاره کرد که وجود درختان زیبای و شناور«توسکا» که ریشه در آب دارد بر زیبایی آن افزوده است ،این آبگیر طبیعی زیستگاه انواع حیوانات از قبیل «نوتریا» نوعی موش جونده و ماهیان مشهوری مانند كپور و اردك ماهی و محل زادآوری انواع پرندگان بومی و مهاجر مناطق سردسیر و به خصوص اروپای مرکزی است که به این منطقه مهاجرت می کنند.

این تالاب از سال 1384 و در پی سفر دور اول ریاست جمهوری به گیلان، به عنوان یکی از پنج منطقه مهم نمونه گردشگری استان شناخته شده است و نیازمند  اقدام های جدی مسئولان برای حفظ و نگهداری اکوسیستم آن است.

شهرستان مرزی و بندری آستارا با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و به دلیل همجواری با کشور جمهوری آذربایجان و استان اردبیل و دارا بودن طبیعت بی نظیر از قبیل کوه، جنگل و دریا وعده گاه هزاران نفر از گردشگرانی است که از اقصی نقاط ایران و جهان به این شهرستان سفر می گنند.

 

 

برچسب ها: تالاب ، استیل ، استارا ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.