نماینده امام(ره) در طبس به گلوله بسته شد

هزاران نفر از مردم منطقه در مراسم تشییع پیکر اين شهيد شرکت کرده و پس از تدفین نیز، روستاییان منطقه از بیم به سرقت بردن پیکر مطهرش تا مدت‌ها برمزار وی نگهبانی مي‌دادند.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، شهيده "طيبه زماني گودینی" در سال 1334 در خانواده‌اي بسیار متدین در روستاي گودين كنگاور ديده بدنيا گشود.

در كودكي قرآن را فرا گرفت و استعداد سرشارش موجب شد تا دوران ابتدايي و متوسطه را با درجه ممتاز پشت سربگذارد.

در دبيرستان منادي حجاب بود و در راه دفاع از حجاب و ارزش‌هاي اسلامي بسيار تلاش مي‌كرد.

پس از طی دوران متوسطه با موفقيت، در رشته شيمي دانشگاه فردوسي مشهد پذيرفته شد و در دانشگاه نیز به فعاليت‌هاي مذهبي و سياسي خود ادامه داد.

در حادثه "زلزله طبس" در قالب یک "گروه امدادی از سوی امام خمینی(ره)" به همراه ديگر دانشجويان به طبس رفت و با تمام توانش به مدت يك ماه مشغول خدمت به حادثه‌دیدگان شد.
 
علاقه طیبه به عكاسی از او عکاسی حرفه‌ای ساخته بود که با بهره‌گیری از این استعداد برای نشان دادن محروميت و فشار طبقه مستضعف طبس و شناساندن ماهیت ظالمانه و تبعیض‌آمیز رژيم پهلوي نمایشگاه عکسی را در شهرستان کنگاور به راه انداخت، به‌طوری‌که این اقدام وی، مزدوران ستم‌شاهی را به شدت نگران کرده بود.
 
هنگامي‌كه كماندوهاي رژيم پهلوي به حريم بيمارستان اطفال مشهد حمله کردند، او به ياري اطفال بي پناه شتافت.
 
روز 26 دي ماه 56 كه روز آزادي زن اعلام شده بود، به همراه ديگر دانشجويان مسلمان در مشهد به تظاهرات پرداخت و از حجاب اسلامي و انقلاب به رهبري امام خميني(ره) حمايت كرد؛ در نتيجه عمال کوردل رژيم استبدادی شاهنشاهی، او و دوستانش را دستگير کردند كه بلافاصله با پيام آيت‌الله شيرازي آزاد شدند.
 
رژیم استبدادی پهلوی پس از شناسایی وی، از ترس میزان تاثیرگذاری‌اش بر مردم، روز 17 دي ماه 1357 در تظاهراتی که علیه این رژیم در كنگاور برپا شده بود، او را به شهادت رساند.
 
روزنامه اطلاعات به تاریخ 20 دی ماه 1357 نوشت: «"طیبه زمانی" نماینده امام(ره) در طبس، به گلوله بسته شد».

"حاج آقا بزرگ کنگاوری" در مراسم ختم آن شهید گفت: من معتقدم که خون این سیده جوان رژیم شاه را از ریشه بر خواهد کَند.

هزاران نفر از مردم منطقه در مراسم تشییع پیکر شهیده طیبه زمانی شرکت کرده و پس از تدفین نیز، روستاییان منطقه از بیم به سرقت بردن پیکر مطهرش تا مدت‌ها برمزار وی نگهبانی مي‌دادند.
 
گزارش از مرضیه ارجمندی
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار