با عنوان "در مسیر سعادت"

نخستین دوره مسابقه مفاهیم قرآن در مشهد برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از برگزاری نخستین دوره مسابقه مفاهیم قرآن مشهد تحت عنوان "در مسیر سعادت" خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمدکاظم دبیری، توجه به حوزه تدبر در قرآن را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت:
هر ساله مسابقات بسیاری در حوزه تخصصی صوت و لحن قرآن برگزار می‌شود در حالی که در حوزه مفاهیم و تدبر در قرآن مسابقات کمتری وجود دارد.
دبیری تصریح کرد: در راستای توجه بیشتر به حوزه تدبر در قرآن، نخستین دوره مسابقه مفاهیم قرآن با عنوان «در مسیر سعادت» در بهمن و اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد رفتار سازی قرآنی را از جمله اهداف مهم مسابقه در مسیر سعادت معرفی کرد و افزود: از دیگر اهداف این مسابقه می‌توان به افزایش انس با مفاهیم قرآنی در بین عموم طبقات، تغییر در بینش، رفتار و عملکرد جاری انسان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.
دبیری برای توسعه این مسابقات بر همکاری و کمک بخشدارها، دهیارها، مدیران کانون‌های مساجد، تشکل‌های مسجدی، جلسات و محافل قرآن خانگی، ائمه جماعات و موسسات فرهنگی، هنری تأکید کرد.
وی با بیان اینکه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «شمیم وادی وحی» مجری این طرح قرآنی است، گفت: برای این مسابقه کتابی در
سه بخشِ آیات موضوعی امر به معروف و نهی از منکر، اسراف و کسب حلال منتشر شده تا به عنوان منبع مسابقه در اختیار متسابقین قرار بگیرد.
وی روستاها و حاشیه شهرها را به عنوان اولویت اول این مسابقه معرفی و اظهار کرد: کتاب مسابقه در مسیر سعادت در روستاها و حاشیه شهرها به صورت رایگان و در مشهد به صورت نیم‌بها توزیع می‌شود.
دبیری با اعلام این مطلب که برای این مسابقه 21 سوال تستی و 3 سؤال تشریحی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: متسابقین می‌توانند از تاریخ یک تا 30 بهمن‌ماه نسبت به دریافت کتاب و پاسخنامه مسابقه و همچنین تحویل پاسخنامه اقدام کنند.
وی ادامه داد: پاسخنامه‌ها تا تاریخ 10 اسفندماه بررسی و در این روز
برندگان مرحله اول مسابقه معرفی می‌شوند و در تاریخ 15 اسفندماه نیز مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان برگزارمی‌شود.
دبیری افزود: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه مفاهیم قرآن می‌توانند کتاب و پاسخنامه مسابقه را از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مناطق سیزده‌گانه شهرداری و موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وادی وحی دریافت کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.