سرلشکر صفوی:

جمهوري اسلامي ايران قدرت اول منطقه است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نظام سياسي ايران نظامي قدرتمند و البته قدرت اول منطقه است و پايه هاي اين قدرت را ملت بزرگ ايران تشکيل مي دهند که وفادار به اسلام و نظام سياسي‌شان هستند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "سیدیحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع کارکنان و مهندسین مجموعه قرارگاه سازندگی نوح(ع) به تحلیل شرائط محیط بین الملل و منطقه و مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران ثمره رنج‌ها و مظلومیت‌های 1400 ساله پیامبر و عترت طاهرینش است.

وی ادامه داد: این انقلاب محصول مبارزه ملت بزرگ ایران به رهبری و مرجعیت روحانیت و تحمل هجرت و مجاهدت‌های امام بزرگوار است و در نتیجه فداکاری‌های ملت بزرگ ایران با اهداء 500هزار شهید و جانباز  و آزاده سرفراز به‌دست آمده است.

صفوی افزود: خداوند ولایت فقیه و رهبری امام و مقام معظم رهبری را به عنوان هدیه و ذخیره‌ای برای ملت ما و ملت‌های اسلامی اهداء کرده است، لیکن برخی ناسپاسی و عهدشکنی کرده و به ایجاد یاس و نا امیدی بین مردم می‌پردازند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل شرایط منطقه‌ای پرداخت و گفت: آمریکايي‌ها قبل و بعد از فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی گام بلندی برای تنها ابرقدرت جهان شدن برداشتند، لیکن با عجله و شتابی که  داشتند و بی خردی رهبرانشان، خصوصا بوش پسر و ارائه استراتژی عملیات پیش‌دستانه، به فضل  الهی به نظر می‌رسد در محیط بین‌المللی و یا جهانی طراحی بیست و چندساله آمریکايي‌ها برای رسیدن به قدرت هژمونی جهانی با شکست مواجه شده است.

وی تصریح کرد: بنا به اقرار دولتمردان آمریکايي، پس از لشکرکشی و حمله نظامی به عراق و افغانستان، دیگر آمریکايي‌ها تحمل چند هزار کشته و چندین هزار مجروح و بیمار روانی و وارد آمدن خسارات مالی چند هزار میلیارد دلاری و منفور شدن آمریکا در افکار عمومی، که حاصل این لشکرکشی‌ها و دخالت نظامی است را ندارند.

صفوي اضافه کرد: جهان تک قطبی که آنها بدنبال آن بودند، به سمت چند قطبی شدن قدرت تا سال 2030 در حال حرکت است و استراتژیست های جهانی اینگونه برآورد می‌کنند که قدرت از سمت غرب عالم یعنی آمریکا و اروپا در حال حرکت به سمت شرق عالم است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سند امنیت ملی سال 2012 که به امضاء رئیس جمهور ایالات متحده رسیده است، افزود: در این سند آمریکائی‌ها چین را بزرگ‌ترین تهدیدکننده اقتصاد و امنیت آمریکا معرفی کرده‌اند و در همین سند از ایران به‌عنوان تهدید منطقه‌ای نام برده شده است و آنها ناوگان پنجم دریایی خود را که در خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند است، تقویت می‌کنند تا تسلط خود را بر اقیانوس آرام، هند و اطلس حفظ کنند و اقتصاد و انرژی جهان را کنترل کنند.

وی ادامه داد: از نظر من قطب قدرت جدید جهان اسلام در قرن حاضر در حال بروز و ظهور است، که البته تشکیل این قطب قدرت دارای الزاماتی نیز هست که از آن‌جمله می‌توان به احساس نیاز دولت‌ها و ملت‌های مسلمان به وحدت و لزوم یک یا چند رهبر قدرتمند که کشورهای اسلامی را با هم جمع کنند، اشاره کرد.

صفوي افزود: بحث سوریه و عراق و جنبش‌های بیداری اسلامی جزء مسائل جهانی بوده و پرچمدار بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری و اندیشه‌های امام(ره) هستند. آمریکايي‌ها در مصر، لیبی، تونس و یمن و بحرین دچار غافلگیری شده‌اند و از همین رو به آل سعود نیابت داده‌اند تا قیام مردم بحرین را سرکوب کنند. تصور آنها این است که باید در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا حضور داشته باشند تا بقاء و امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کرده و رقیبی استراتژیک در مقابل ایران ایجاد کنند که این رقیب همان ترکیه است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: در مسائل و موضوعات منطقه‌ای آمریکايي‌ها نمی‌خواهند ایران قدرت اول منطقه باشد، برای همین مسائل سوریه را ایجاد کرده و با پول برخی کشورهای عربی و سیاست گذاری آمریکا و نیابت ترکیه بدنبال بر هم زدن سوریه هستند. در حالی‌که نظام سیاسی ایران نظامی قدرتمند و البته قدرت اول منطقه است و پایه‌های این قدرت را  ملت بزرگ ایران تشکیل می دهند که وفادار به اسلام و نظام سیاسی شان هستند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: سرلشکر صفوی ، نظام ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار