رييس جمهور فردا به 4 كشور آمريكاي لاتين سفر مي كند

مديركل امور بين الملل دفتر رييس جمهور گفت: محمود احمدي نژاد فردا به 4 كشور ونزوئلا، نيكاراگوئه، كوبا و اكوادور در آمريكاي لاتين سفر مي‌كند.

مدیرکل امور بین‌الملل دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به سفر دوره‌ای رئیس جمهور به ۴ کشور آمریکای لاتین گفت: رئیس جمهور در رأس هیئتي بلندپایه فردا ۱۸ دی ماه به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور سفر می‌کند.


فرقاني با بيان اينكه رييس جمهور در سفر به نيكاراگوئه در مراسم تحليف رييس جمهور اين كشور شركت خواهد كرد افزود: در این سفر رئیس جمهور به دعوت دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه که به تازگی در انتخابات پیروز شده در مراسم تحلیف وی شرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سفر دوره‌ای رئیس جمهور به این ۴ کشور ۵ روزه خواهد بود، اظهار داشت:‌ سفر به كشورهاي آمريكاي لاتين در راستای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اين كشورها انجام می‌شود.

فرقانی با بيان اينكه سفر دوره‌ای احمدی‌نژاد به ۴ کشور آمریکای لاتین در شرایط فعلی جهانی و درحالی که دشمنان نظام به جمهوری اسلامی ایران تنش‌های فراوانی می‌کنند تا فشارهای سیاسی و دیپلماتیک زیادی به کشورمان وارد کنند از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: اين سفر نشان خواهد داد برخلاف ادعاهای آمریکا و کشورهای غربی ایران در عرصه بین‌الملل و دیپلماسی سیاسی همچنان فعال است.
فرقاني خاطرنشان كرد: رييس جمهور را در اين سفر وزراي خارجه، نيرو، اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت همراهي مي كنند.
/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار