بهره‌برداری از پل ابوسعید آغاز شد

محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح پل وحدت‌اسلامی گفت: این تقاطع کوچک است اما گره کور ترافیکی مهمی را در این منطقه باز می‌کند.

ترافیک کاهش می‌یابد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با بیان اینکه حرکت شرق ـ غرب به سمت بازار با این تقاطع تسهیل می‌شود، گفت: ترافیک در این نقطه کاهش می‌یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه ساخت این تقاطع 5 ماه زمان برد گفت: معارضین تاسیساتی زیادی در طول پروژه داشتیم.

قالیباف با تأکید بر این موضوع که فکر می‌کنم با افتتاح این پروژه تمام بار ترافیکی وحدت‌اسلامی برطرف می‌شود گفت: پیش‌بینی می کنیم حتی توقف یک خودرو را هم نداشته باشیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ساخت دریاچه چیتگر گفت: این پروژه ۳۰ ماهه است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال اجرا است.

دریاچه چیتگر سال آینده آبگیری می‌شود

وی با تأکید بر این موضوع که کارها به خوبی در حال اجرا است گفت: در بهار سال آینده آبگیری از این دریاچه از محل سیلاب کوهها انجام می‌شود.

به گفته شهردار تهران در حال حاضر 57 درصد پروژه به اتمام رسیده است.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص وضعیت مترو گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی در مترو رخ نداده است.

قرار است بانک‌ها به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کنند

وی به جلسه وزیر اقتصاد در خصوص مترو اشاره کرد و گفت: بانکها در این جلسه شرکت کردند و مسئولین قول داده‌اند به تعهدات خود در قبال مترو عمل و صورت‌جلسه‌ای هم در این زمینه تنظیم شد.

قالیباف در پاسخ به پرسش خبری مبنی براینکه ضمانت اجرایی برای این کار وجود دارد گفت: من نباید جواب این موضوع را بدهم قانون در این زمینه وجود دارد و قانون ضمانت اجرایی است.

وی همچنین در خصوص ترافیک تهران گفت: جمعیت نیز در ترافیک تأثیرگذار است و هیچ شهر پرجمعیتی در دنیا نیست که مشکل ترافیک نداشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه در صورت تکمیل سیستم حمل و نقل عمومی مشکل آلودگی در تهران برطرف می‌شود گفت: با این کار می‌توان مشکلات موجود در شهر را برطرف کرد.

قالیباف تأکید کرد: می‌توان مشکل ترافیک تهران را با یک برنامه‌ریزی منظم برطرف کرد.

وی در خصوص آزبست موجود در بخش از خودروها که باعث تولید آلودگی می‌شود گفت: مشکلاتی در تهران وجود دارد که از آزبست غیراستاندارد است.

وی ادامه داد: آزبست باعث ایجاد آلودگی هوا می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه استاندارد تلاش می‌کند این مشکلات را برطرف می‌کند گفت: یکی از منشاء‌ آلودگی هوا آزبست، ذرات معلق و غیره... است.

وی در خصوص محدوده‌های اطراف شهر گفت: داخل شهر تحت کنترل ما است اما اطراف شهر تحت کنترل ما نیست./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار