ماني حقيقي:

تعداد فيلم‌های بخش مسابقه جشنواره فجرمحدود شود

ماني حقيقي معتقد است اگر جشنواره فيلم فجر به صورت مستقل برگزار شود مي‌تواند تاثيرگذاري بيشتري بر فرهنگ و هنر جامعه داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ماني حقيقي كارگردان و بازيگر در گفتگو با روابط عمومي سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با اشاره به تغييرات جديد جشنواره امسال در بخش هاي مختلف گفت: اضافه كردن بخش مستند به جشنواره كار خوبي است. البته بايد همانطور كه مستندسازان خواسته بودند به اين بخش بها داده شود و آشفتگي كه در نمايش اين مستندها در دوره‌هاي گذشته وجود داشت، با برنامه ريزي مناسب در اين دوره برطرف شود.

حقيقي در خصوص بخش بيداري اسلامي و اضافه كردن آن به جشنواره سي ام عنوان كرد: بعضي از فيلم‌ها مي‌توانند در اين بخش قرار بگيرند و بعضي‌هاي ديگر هم نه. به نظرم بايد به هنرمند اجازه دهيم كار خودش را انجام دهد و وجود چنين بخش‌هايي در جشنواره بعضي فيلم‌ها را فرمايشي مي‌كند. ضمن اينكه ما در اين بخش فيلمي نداريم. سينما هم با مسائل ايدئولوژيك تناسبي ندارد. هنر، هنر است و نبايد مسائل سياسي را وارد جشنواره فيلم فجر كنيم. اگر فيلمي در اين زمينه به صورت داوطلبانه ساخته شود و دغدغه خود فيلمساز باشد مانعي ندارد.

كارگردان فيلم سينمايي "كنعان" همچنين افزود: جشنواره فيلم فجر تنها يك بخش مهم دارد كه آن هم سينماي ايران است. تمركز اصلي بايد روي اين بخش باشد. وي در خصوص انتظار كارگردانان براي حضور فيلمشان در جشنواره توضيح داد: روشن است كه تعداد فيلم‌ها در بخش مسابقه بايد محدود باشد و هر فيلمي نمي‌تواند در اين بخش قرار بگيرد. توجه هيات انتخاب در اين زمينه ضروري است. توجه هيات داوران هم در انتخاب برگزيدگان جشنواره مهم است. سال گذشته نظر هيات داوران كارشناسي نبود و بعضي از فيلم‌هايي كه لايق برگزيده شدن بودند، مورد بي‌توجهي د اوران قرار گرفتند.

حقيقي خاطرنشان كرد: نظم در همه زمينه‌هاي برگزاري جشنواره مهم و ضروري است. فيلم‌ها در تمام سينماها بايد به موقع نمايش داده شود و اگر فيلمي به جشنواره نرسيده بايد از قبل به مردم اطلاع دهند كه قرار است چه فيلمي نمايش داده مي‌شود. سازنده‌ترين نقدي كه در مورد جشنوار فيلم فجر وجود دارد داشتن نظم در نمايش فيلم‌ها و برگزاري جشنواره است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار