سرنوشت مرد دو زنه به قسامه گره خورد

در چنين شرايطي خانواده مقتول بايد ۵۰ نفر از بستگان ذکور نسبي شان را براي اداي سوگند در دادگاه حاضر کنند تا آن ها قسم بخورند که متهم قاتل است. در اين صورت متهم به قصاص محکوم خواهد شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، قضات دادگاه کيفري استان تهران، پرونده مرد دو زنه اي را که متهم است همسر صيغه اي اش را از طبقه پنجم ساختماني پايين انداخته و باعث مرگش شده است، از موارد لوث تشخيص دادند و حکم به برگزاري مراسم قسامه دادند. در اين پرونده مردي ۲۷ ساله به نام «ح» متهم است ۲۱ شهريور سال گذشته در پي اختلاف با همسر صيغه اي اش به نام «ل» او را از طبقه پنجم خانه اش پايين انداخته و موجب مرگش شده است.

از آن جا که «ل» پيش از مرگ «ح» را به عنوان عامل سقوطش معرفي کرده بود وي دستگير و شنبه در شعبه ۱۱۳ دادگاه کيفري استان تهران محاکمه شد.در اين جلسه مادر مقتول ضمن درخواست قصاص متهم گفت: «ح» به دخترم قول داده بود زنش را طلاق بدهد و «ل» را به عقد دائم خود درآورد. اما بدقولي کرد و مدتي بر سر همين موضوع با «ل» اختلاف داشت.

او بارها «ل» را تهديد به مرگ کرده بود و اطمينان دارم به همين دليل دخترم را کشته است. در ادامه «ح» گفت: من عاشق «ل» بودم و با هم اختلافي نداشتيم. روز حادثه وقتي به خانه برگشتم «ل» لب پنجره نشسته بود. چند دقيقه بعد از آمدنم بود که او با گفتن اين جمله که عاشق من است، به سمت بيرون خم شد و خودش را پرت کرد. من و «ل» اختلافي نداشتيم. او مي دانست من زن و بچه دارم و از همان ابتدا قرار بود او همسر صيغه اي ام باشد و من قولي به او نداده بودم.

«ل» از نوجواني زندگي سختي داشت. وقتي ۱۲ سال داشت به اجبار پدرش، همسر مردي بداخلاق شده بود و بعد از آن هم از او جدا شد. فکر مي کنم «ل» به همين دليل خودش را کشت. با گذشت دو روز از جلسه محاکمه قاضي محمد سلطان همتيار رئيس شعبه ۱۱۳ از تصميم هيئت قضايي براي برگزاري مراسم قسامه خبر داد و به خراسان گفت: از آن جا که شواهد و مدارک کافي عليه متهم وجود ندارد من و همکارانم اين پرونده را از موارد لوث تشخيص داديم. بنابراين سرنوشت اين پرونده را مراسم قسامه تعيين مي کند.

در چنين شرايطي خانواده مقتول بايد ۵۰ نفر از بستگان ذکور نسبي شان را براي اداي سوگند در دادگاه حاضر کنند تا آن ها قسم بخورند که متهم قاتل است. در اين صورت متهم به قصاص محکوم خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار