جشنواره فيلم فجر مهمترين رويداد فرهنگي كشور است

جشنواره فيلم فجر مهمترين رويداد فرهنگي كشور ماست و بايد بزرگترين و مهمترين جشن بزرگ كشور را هر چه با شكوه‌تر برگزار كنيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا درستكار منتقد سينما در گفتگویی با روابط عمومی سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر درباره برگزاري جشنواره فيلم فجر گفت: اضافه شدن بخش مستند تصميم درستي است كه برگزار كنندگان جشنواره گرفتند. اين مساله امكاني فراهم مي‌كند تا آثار مستند نيز ديده شوند.

درستكار همچنين در خصوص حضور جوانان فيلمساز در جشنواره فجرگفت: فيلمسازان صاحب نام نيز روزي جوان بودند و بايد اين فرصت براي نسل جديد هم فراهم شود تا آنها نيز بتوانند آثار خود را در جشنواره در معرض نمايش عموم و ومنتقدان قرار دهند اما نبايد فراموش كرد كه حضور فيلمسازان شاخص نقطه قوت جشنواره‌هاست و ارزش هاي هنري و فني جشنواره را ارتقاء مي‌دهند.

وي در مورد داوري و قضاوت فيلم‌هاي بخش مسابقه عنوان كرد: هنرمندان با تجربه و معتبر بايد در بخش انتخاب و داوري حضور داشته باشند تا بتوانند قضاوت سالمي در مورد فيلم‌هاي به نمايش انجام دهند.

درستكار در ادامه گفت: بايد جشنواره از دو منظر نگاه كرد، يكي بحث برگزاري جشنواره كه بسيار حائز اهميت است و با حضور عوامل جديد كه باني اين جشنواره هستند بايد منتظر بمانيم كه در پايان چه دستاوردي داشته‌اند. موضوع ديگر بحث محتوايي آثار جشنواره است كه انتخاب و داوري اين بخش هم بايد برعهده هنرمندان با تجربه و معتبر گذاشته شود.

اين منتقد سينما جشنواره فيلم فجر را مهمترين رويداد فرهنگي كشور ناميد و افزود: اين جشنواره بايد به بهترين نحو ممكن برگزار شود. مثلا مهمترين رويداد فرهنگي و سينمايي كشور فرانسه جشنواره فيلم كن است و ما بي اختيار با شنيدن نام كشور به ياد جشنواره معتبر آن مي افتيم. در مورد جشنواره فيلم فجر هم وضعيت بايد به همين نحو باشد و حضور افراد برجسته و فيلم‌هاي خوب بايد ارزشهاي فرهنگي كشور را ارتقاء دهد.

وي ادامه داد: جشنواره فيلم فجر بايد محصولات يكسال سينماي ايران را مورد ارزيابي قرار دهد كه در اين خصوص مديران حوزه توليد بايد با ايجاد فضاي مناسب سبد سينماي ايران را كامل بكنند.

درستكار در پايان گفت: جشنواره فيلم فجر بزرگترين رخداد فرهنگي كشور است پس بايد به نحوي برگزار شود كه جلال و ابهت تاريخ كشورمان را حفظ كند./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.