فرماندار قم:

برخی خودی‌ها در فتنه 88 برای دشمن توهم پیروزی ایجاد کردند

فرماندار قم با بیان اینکه در فتنه 88 برخی خودی‌ها برای استکبار امید و توهم پیروزی ایجاد کردند، گفت: وقتی فتنه و غبار فضای جامعه را دربر می‌گیرد، شناخت دوست و دشمن بسیار سخت است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی فرمانداری قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم در مراسم تجلیل و گرامیداشت شهدای مسجد ملا محمود با بیان اینکه فرهنگ شهادت امیدوارکننده آگاهی انسان است، اظهار کرد: علت حضور در این مراسم وظیفه‌ای است که در قبال فرهنگ شهادت و شهید داریم که باید در راستای تجلیل از این بزرگواران در اینگونه مراسم‌ها شرکت کنیم.
فرماندار قم در ادامه با اشاره به تاثیرگزاری واقعه عاشورا در آینده شیعه بیان کرد: با گذشت صدها سال از واقعه عاشورا، شاهد برگزاری پربارتر و پرشورتر مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) نسبت به سالیان گذشته هستیم و همه ساله مفاهیم عمیق‌تری از فرهنگ عاشورا استخراج می‌شود و همین امر سبب شده است که واقعه عاشورا تبدیل به یک برنامه راهبردی برای آینده شیعه شود.
وی با بیان اینکه تاریخ اسلام شاهد مصیبت‌های بسیار تلخ و زیادی بوده است، عنوان کرد: باید از خود پرسید که چرا با وجود مصائب زیاد برای اهل بیت، این واقعه عاشورا است که قلب تاریخ را نشانه رفته و سبب شده است که بشر قرن 21 همانند شیعیان سال 61 هجری برای امام حسین(ع) عزاداری کنند.
حقیقی‌مقدم در ادامه با اشاره به اهمیت بصیرت در واقعه عاشورا اظهار کرد: در زمان عاشورا دو جبهه در مقابل یکدیگر قرار گرفتند، جبهه نخست آنقدر محدود و کم است که در تاریخ به عنوان یک خانواده یاد می‌شوند و نام تمام آنها در تاریخ ثبت شده است، اما جبهه دوم متشکل از هزاران انسان سرمست از قدرت که طی یک عهدشکنی بی‌سابقه در طول تاریخ بشریت، به مبارزه با فرزند رسول خود پرداختند.
وی با بیان اینکه نباید از طراحان واقعه عاشورا غافل شد، افزود: بخش دیگر واقعه عاشورا که با امروز جامعه ما نیز همخوانی دارد، آن است که برخی پس از بیعت کردن با امام زمان خویش، عهدشکنی کردند و به امام زمان خویش خیانت کردند و او را یاری نکردند.
فرماندار قم در ادامه با اشاره به مقوله بصیرت و آگاهی گفت: آیا کسانی که حسین(ع) را به شهادت رساندند کافر بودند، آیا کسانی بودند که نماز نمی‌خواندند؟ چه اتفاقی و پیشامدی در بین ملت اسلام افتاد که کسانی که در رکاب علی بن ‌ابیطالب(ع) برای رضای خدا می‌جنگیدند و جانباز شدند، در برابر امام زمان خویش شمشیر کشیدند.
وی آلایش‌های گوناگون دنیوی حکومت معاویه را دلیل کور شدن چشم دل مسلمانان دانست و در ادامه افزود: موضوع خوارج و جنگ با خوارج مقوله بسیار مهمی بود اما تعداد انسان‌های بابصیرت و امام‌شناس‌ها آنقدر بود که به جنگ با خوارج بروند و آنها را نابود سازند اما در زمان امام حسین(ع) حکومت دنیوی معاویه چشم دل مسلمانان را کور کرده بود و اجازه نمی‌داد حقیقت را ببینند و امام زمان خویش را یاری کنند و این بی‌بصیرتی تا حدی بود که مسلمانان با نیت شهادت به جنگ با حسین (ع) می‌رفتند.
حقیقی‌‌مقدم با بیان اینکه هرگاه مردم حق را بشناسند و برای دفاع از حق جان خود را فدا کنند، سربلند، موفق و پیروز خواهند شد، اظهار کرد: هرگاه مردم در شناخت حق و حقیقت کوتاهی کنند یا عامل خارجی دیگر سبب شود تا آنها حق را به خوبی نشناسند، حق محجور خواهد ماند و در نهایت مردم شکست خواهند خورد.
وی در ادامه افزود: ملت‌های مسلمان یکی پس از دیگری به آرمان‌ها و تفکرات غرب پشت می‌کنند و در راستای درک حقیقت تلاش می‌کنند و باید توجه داشت که اگر قیام 9 دی مردم بیدار ایران نبود، امروز هیچ یک از این بیداری‌های اسلامی وجود نداشت، چراکه مشاهدات و بررسی‌های کارشناسان بیانگر این موضوع است که قیام 9 دی مسیر تازه‌ای را در رفتارهای اجتماعی ملت‌های منطقه ایجاد کرده است.
فرماندار قم با بیان اینکه میزان ظلم و ستم در کشورهای منطقه نسبت به سالیان گذشته افزایش چشمگیری نداشته است، گفت: حاکمان مستکبر کشورها برای ساکت کردن مردمان خود برخی امتیازات را به آنها اعطا می‌کنند اما با این وجود شاهد قیام ملت‌های بیدار هستیم و این بیانگر این موضوع است که بصیرت مردم افزایش یافته و حق و حقیقت را یافته‌اند.
وی با اشاره به تائید فتنه 88 توسط سران کشورهای استبدادی، اظهار کرد: فتنه‌گران در ایام صبوری مردم و تبعیت مردم از مقام معظم رهبری، آموزش می‌دیدند و ماهواره‌ها و سایت‌های غربی وسیله‌ای برای این آموزش‌ها بوده است.
حقیقی‌مقدم با بیان اینکه در فتنه 88 برخی خودی‌ها برای استکبار امید و توهم پیروزی ایجاد کردند، عنوان کرد: وقتی فتنه و غبار فضای جامعه را دربر می‌گیرد، شناخت دوست و دشمن بسیار سخت است و توانایی شناخت دوست و دشمن، همان بصیرت است که باعث می‌شود در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و شناخت حق و حقیقت قدم برداریم.
وی برخورد با آگاهی‌یافتن مردم را منجر به شکست دانست و اظهار کرد: آگاهی و بصیرت مردم ثمره خون پاک شهدا و واقعه عاشورا است و ارزش نهادن برای این موضوعات ثمره اطاعت از ولایت و رهبری است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.