رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خبر داد

پذیرش دانشجو در 5 رشته مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ملکان

رئیس جهاددانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مرکز علمی و کاربردی جهاددانشگاهی شعبه ملکان برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی 90 – 91 در پنج رشته دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، احمد فرشبافیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرکز علمی و کاربردی جهاددانشگاهی شعبه ملکان برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی 90 – 91 در پنج رشته دانشجو می‌پذیرد، اظهار داشت: این رشته‌ها شامل دوره‌های کاردانی تولید و بهره‌برداری از گیاهان دارویی ـ نرم‌افزار کامپیوتر ـ فناوری اطلاعات و ارتباطات و دورشته جدید کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات (گرایش فناوری اطلاعات) و مهندسی فناوری اطلاعات (گرایش طراحی صفحات وب) است.
وی افزود: با پذیرش دانشجو در رشته گیاهان دارویی این مرکز برای نخستین بار وارد آموزش‌های تخصصی در سطح استان خواهد شد.
فرشبافیان، با اشاره به تصویب دو رشته کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات (گرایش فناوری اطلاعات) و مهندسی فناوری اطلاعات (گرایش طراحی صفحات وب) در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ملکان اظهار داشت: برای این رشته‌ها که تاسیس آنها به تصویب شورای گسترش رشته دانشگاه رسیده از بهمن‌ماه دانشجو پذیرش خواهد شد.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های مذکور از 20 دی از طریق سایت سازمان سنجش آغاز خواهد شد، افزود: با پذیرش دانشجو در این رشته‌ها ظرفیت پذیرش دانشجو در بهمن‌ماه در شعبه ملکان به 450 نفر افزایش خواهد یافت.
رئیس جهاددانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی، در ادامه از احداث مرکز تحقیقات کشاورزی و گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: به همین منظور مقدار 30 هکتار زمین کشاورزی به همراه سوله‌ها و گلخانه‌های مرتبط در اختیار این نهاد قرار گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد، با بهره‌گیری از امکانات موجود شهرستان ملکان جهاددانشگاهی استان وارد فاز تحقیقات کشاورزی و گیاهان دارویی همچنین پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ملکان شود.
فرشبافیان با اشاره به اینکه این شهرستان زمینه مساعدی برای پرورش و تحقیق در زمینه گیاهان دارویی دارد،گفت: لازم است همکاری‌های لازم در این زمینه به نحو احسن صورت گیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد مرکز گیاهان دارویی در شهرستان ملکان با هدف کشت گیاهان دارویی و انجام امور پژوهشی مرتبط بوده است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.