علي‌اكبر ولايتي در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

تشکيل ائتلاف سه‌گانه را با ساير جريانات اصولگرا موازي کاري نمي‌دانيم/ادامه مسير اعضاي ائتلاف زير نظر جامعتين

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: از نظر ما تشکيل ائتلاف سه گانه هيچ گونه موازي کاري را با ساير نهادهاي اصولگرا ايجاد نمي‌کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "علي اکبر ولايتي" عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه در پژوهشگاه باقر‌العلوم اظهار داشت: به دنبال خبري که حسين مظفر رئيس ستاد ائتلاف سه‌گانه چندي پيش مطرح کرد، لازم بود تا توضيحاتي را درباره آن عرض کنم.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان ادامه داد: خبري که رئيس ستاد ائتلاف سه‌گانه در رسانه‌ها منتشر کرد مبني بر اين بود که اعضاي اين ائتلاف يعني حداد‌عادل، قاليباف و بنده هر کدام مسئوليت کارگروهي را برعهده گرفته‌ايم.

ولايتي تصريح کرد: اين کارگروه‌هايي که تشکيل شده‌اند ارکان اصلي دولت آينده هستند البته در صورتي که مردم اين ائتلاف سه گانه را براي انتخابات آينده برگرينند.


*تشريح مسئوليت‌هاي واگذار شده به هر کدام از اعضاي ائتلاف سه گانه


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه حداد عادل مسئوليت کارگروه فرهنگ، علم و مسائل اجتماعي را بر عهده گرفته است، تصريح کرد: مسئوليت مطالعات و برنامه ريزي در حوزه‌هاي علوم، فرهنگي و اجتماعي برعهده حدادعادل است و مسئوليت حوزه‌هاي اقتصادي و موضوعات زيربنايي برعهده قاليباف نهاده شده و هم چنين مسئوليت امور بين‌الملل و سياسي بر عهده بنده گذاشته شده است.

ولايتي با بيان اين که هر کدام از اعضاي ائتلاف سه گانه در حوزه مسئوليت خود کارگروه‌هاي خود را تشکيل خواهند داد، ادامه داد: از تمام افرادي که تخصص، کارآيي و تجربه لازم را داشته باشند و مردم نيز آنان را به اين تخصص و تجربه قبول دارند در اين کارگروه‌ها استفاده مي‌کنيم.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان اظهار داشت: برنامه‌ريزي‌ها به صورت تفکيکي، کارشناسانه و عمل گرايانه در چارچوب آرمان‌هاي انقلاب و در جهت پيشرفت جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

ولايتي به شعار اين ائتلاف اشاره کرد و گفت: چندي پيش اعلام شد که شعار اين گروه "ائتلاف براي پيشرفت" است و اين اقدام چند پيام دارد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: يکي از پيام‌هاي اين مسئله اين بود که ما سه نفر ائتلاف را تشکيل داديم و گام هاي بعدي را تا انتخابات برمي‌داريم و هر کدام که به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شديم دو نفر ديگر با وي همکاري مي‌کنند.


*ميان ما سه نفر رقابتي وجود ندارد و هر چه هست همکاري است


عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان افزود: ما از هم اکنون اين همکاري را تمرين مي‌کنيم و اين گونه نيست که هر سه نفر مدعي رياست جمهوري باشند و در نهايت نيز به رقابت‌ها ميان خود ادامه بدهيم بلکه رقابتي ميان ما نيست و آن چه که وجود دارد همکاري است.

وي افزود: لازمه اثبات همکاري اين است که هر سه نفر آمادگي خود را براي کار کارشناسانه اعلام کنند و اعلام آمادگي ما براي انجام امور کارشناسي نشان مي‌دهد که اين ائتلاف به برنامه ريزي و کار کارشناسانه براي دولت آينده از ابتداي امر آمادگي کامل را دارد.

وي تصريح کرد: از همان ابتدا اعلام کرديم که هر کدام از ما سه نفر و يا هر نفري ديگري که براي کانديداتوري وي خارج از ائتلاف به توافق برسيم از هم اکنون به معرفي اعضاي اصلي کابينه که متشکل از افراد کارآمد و متخصص است، مي پردازيم و آنان را در معرض معرفي مردم قرار دهيم تا مردم بدانند که همکاران رياست جمهوري آينده چه کساني هستند.


*مقبوليت ائتلاف سه‌گانه براي انتخابات رياست جمهوري


وي با بيان اين که از نيروهاي جوان به دليل نيروي جواني و از افراد با تجربه و کارآمد در اداره کشور استفاده خواهد کرد، ادامه داد: محور اغلب بحث‌هاي انتخاباتي حول ائتلاف سه گانه بوده و مدل‌هاي ديگري که اخيرا دوستان خواسته‌اند تا با آن وارد انتخابات شوند تقريبا مدل برداري از اين ائتلاف است و اين مسئله نشان دهنده مقبوليت طرحي است که از جانب ما مطرح شده است.

ولايتي گفت: براساس اين طرح هر کسي که کانديداي انتخابات مي‌شود تنها نخواهد آمد و اين مسئله براي اولين بار در جمهوري اسلامي مطرح شده؛ ابداعي ديگري که توسط اين ائتلاف سه گانه صورت گرفت اين بود که هر فردي که کانديدا مي‌شود بتواند از خودش عبور کند و فکر نکند که توانمندي فقط از وي برمي‌آيد.


*اصولگرايي يک مارک اختصاصي نيست/مي‌تواند به جمع تشکيل شده بپيوندد


ولايتي نکته ديگر حائز اهميت در اين ائتلاف را دعوت عامه بودن آن دانست و افزود: هر کسي که به مباني نظام پاي‌بند است و ما او را اصولگرا مي‌دانيم البته اصولگرايي يک مارک اختصاصي نيست، مي‌تواند به اين کارگروه‌ها و جمع تشکيل شده بپيوندد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اين روزها برخي مي‌گويند معلوم نيست که اين ائتلاف باقي مي‌ماند يا نه؟ لذا اين ائتلاف باقي خواهد ماند و با استحکام به وضعيت خود ادامه مي‌دهد.

عضو ائتلاف سه گانه در نشست خبري درباره گام‌هايي که در اين ائتلاف برداشته شده است گفت: به حمد خدا شاهد بوديم که ائتلاف سه گانه توانسته است در بين مردم با مقبوليت قابل توجهي دست پيدا کند.

وي افزود: اين سه نفر دور هم جمع شدند تا بتوانند در اداره کشور نقش تاثيرگذاري را داشته باشند لذا هر کس که دوست دارد مي‌تواند وارد اين ائتلاف شود.

عضو ائتلاف سه گانه تصريح کرد: با تعدادي از دوستان که قصد ورود به انتخابات رياست جمهوري را داشتند ديدار کرديم و اميدواريم در نهايت بتوانيم با يک مجموعه واحد و راي بالايي در انتخابات شرکت کنيم.

دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي تصريح کرد: با تعداد عناصر مطرحي که در عرصه انتخابات رياست جمهوري مطرح هستند ديدار داشته‌ايم اما مصلحت نمي‌دانم اسامي آن‌ها را قيد کنم.


*ائتلاف سه گانه در شرايط فعلي بيشترين راي را به خود اختصاص داده است


وي افزود: با توجه به نظرسنجي انجام شده ائتلاف سه گانه در شرايط فعلي بيشترين راي را به خود اختصاص داده است.

وي درباره زمان معرفي کانديداي نهايي خود گفت: به طور حتم اين موضوع قبل از انتخابات اتفاق خواهد افتاد اما اعتقاد داريم که کار در ائتلاف سه گانه بايد به يک پختگي لازم دست پيدا کند و با توجه به استقبال‌هاي مردم از اين ائتلاف نيازمند زمان کافي هستيم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره پيش‌بيني انتخابات آينده گفت: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران تاکنون توانسته است در همه لحظات حساس و پيچيده با موفقيت گام بردارد لذا به طور حتم انتخابات آينده نيز پرشور برگزار خواهد شد.

وي تصريح کرد: علي رغم اين که در زمان جنگ جهاني دنيا به صورت دوقطبي اداره مي‌شد در آينده شاهد جهان چند قطبي خواهيم بود که به طور حتم يک قطب آن از آن اسلام و ايران است.

ولايتي اظهار داشت: مخالفين جمهوري اسلامي ايران بايد بدانند که همواره در محاسبات خود نسبت به ايران اشتباه کرده‌اند لذا به طور حتم ملت ايران در انتخابات آينده نيز حضور پررنگ و پرشوري خواهد داشت.


* تشکيل ائتلاف سه گانه هيچ گونه موازي کاري با ساير نهادهاي اصولگرا ايجاد نمي‌کند


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره ايجاد موازي کاري ميان اين ائتلاف و ساير نهادهاي اصولگرا گفت: از نظر ما تشکيل ائتلاف سه گانه هيچ گونه موازي کاري را با ساير نهادهاي اصولگرا ايجاد نمي‌کند.

وي افزود: ائتلاف سه گانه به طور حتم در انتخابات آينده با دو نهاد مهم و اساسي جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين ديدار خواهد داشت و هيچ گاه بدون مشورت آن‌ها گامي را برنمي‌دارد.

ولايتي تصريح کرد: از جمله مولفه‌هاي مهمي که در ائتلاف سه گانه به آن اهميت داده مي‌شود هماهنگي با جامعتين است زيرا ما اعتقاد داريم اين دو نهاد نقش تاثيرگذاري را در کشور و برگزاري انتخابات برعهده دارند.

عضو ائتلاف سه گانه تصريح کرد: ما از اين که دوستانمان در جاهاي مختلف احساس مسئوليت مي‌کنند و در عرصه انتخابات رياست جمهوري وارد عمل مي‌شوند احساس خوشحالي مي‌کنيم زيرا تعدد و کثرت کانديدا موجب تقويت پايه‌هاي نظام مي‌شود.


*جبهه پايداري با بنده صحبتي نکرده است


ولايتي در پاسخ به سوالي درباره اين که آيا جبهه پايداري براي کانديداتوري در انتخابات آتي با شما رايزني داشته است يا خير گفت: جبهه پايداري با بنده صحبتي نکرده است و آنان آزادند که از هر کسي که مي‌خواهند، حمايت کنند و بنا ما بر گسترش همکاري با اصولگرايان است.

وي ادامه داد: ايده‌آل ما اين است که همه اصولگرايان و تمامي کساني که به مبناي نظام پاي‌بند هستند بتوانند به اتفاق نظر برسند.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا براي معرفي فردي خارج از ائتلاف سه گانه کسي را مد نظر داريد يا خير؟ تصريح کرد: اين که ما گفتيم حتي حاضريم فردي خارج از ائتلاف سه گانه را به مردم معرفي کنيم به اين معناست که اين ائتلاف بسته و انحصار طلب نيست چرا که هدف ما خدمت به جمهوري اسلامي در کسوت دولتي فراگير و منتخب مردم است بنابراين اگر چنين ادعايي را داريم بايد به دنبال فردي که بيشترين مقبوليت را دارد بگرديم.


*بايد به دنبال فردي که بيشترين مقبوليت را دارد بگرديم/ ما سه نفر از خودمان مي گذريم


وي ادامه داد: اگر ما به چنين فردي که داراي بالاترين مقبوليت و صلاحيت با خارج از اين مجموعه باشد، برسيم مطمئنا ما سه نفر از خودمان مي گذريم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي درباره اين که با وجود استقبال اعضاي اين ائتلاف با پيوستن کانديداي ديگر به ائتلاف چرا تاکنون فردي به آن نپوسته است؟ گفت: باب مشارکت ديگران در اين مجموعه مفتوح است و افرادي نيز براي پيوستن اعلام آمادگي کرده‌اند.

ولايتي در پاسخ به سوالي درباره اين که آيا اصلاح طلبان در انتخابات حضور پيدا مي‌کنند يا خير گفت: اصلاح طلبان و يا هر کسي که مورد تاييد شوراي نگهبان قرار بگيرد مي‌تواند بيايد.

وي ادامه داد: مهم نيست که چه عنواني داشته باشند بلکه مهم داشتن صلاحيت براي خدمت به مردم و تاييد توسط شوراي نگهبان است.

وي ادامه داد: يکي از بزرگترين فوايد جمهوري اسلامي اين است که اشخاص متعلق به هر جناح و يا گروهي که به مبنا و موازين نظام پايبند باشند مي‌توانند کانديداي رياست جمهوري شوند.

خبرنگاري درباره تبليغات مستقل اعضاي اين ائتلاف از ولايتي سوال کرد که وي ترجيح داد حسين مظفر که رياست ستاد انتخابات اين ائتلاف را بر عهده دارد پاسخ اين سوال را بدهد.


* تشريح شيوه تبليغات انتخاباتي ائتلاف سه گانه از زبان رئيس ستاد انتخابات


در ادامه حسين مظفر در پاسخ به اين سوال که آيا تبليغات اعضاي اين ائتلاف به صورت مستقل تا آستانه انتخابات ادامه خواهد داشت يا خير گفت: 15 نفر براي عضويت در شوراي هماهنگي ستاد ائتلاف سه گانه با نظر موافق اعضا انتخاب شده‌اند که کار آنان پيگيري و تعيين مکانيزم انتخاب کانديدا است.

مظفر ادامه داد: هر کدام از اعضاي ائتلاف براي خود تبليغاتي را انجام مي‌دهند و به دليل اين که اعضاي اصلي اين ائتلاف بر مبناي اعتقاد ائتلاف را تشکيل داده‌اند قرار شد تا آنان ستادهايشان را توجيه کنند و البته شرط همکاري با اين ستاد نيز اين است که در نهايت از نامزد نهايي اعلام حمايت کنند.

وي هم چنين از تشکيل شوراي ستادهاي نامزدهاي اين ائتلاف خبر داد.

ولايتي در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي درباره اين که آيا در آينده نزديک نشست خبري ديگري با حضور تمامي اعضاي اين ائتلاف تشکيل مي‌شود يا خير گفت: بله ان شالله اين نشست برگزار خواهد شد.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اين که آيا پرونده‌هاي مثبت دولتهاي ديگر همچون مسکن مهر و.... که مورد تاييد مقام معظم رهبري نيز بود،‌ ادامه پيدا مي‌کند يا خير تصريح کرد: در سياست‌هاي اساسي و کلي کشور تصميم‌گيري‌هاي مهم براساس قانون اساسي توسط مقام معظم رهبري گرفته مي‌شود و آن چه که مورد تاييد ايشان باشد بايد دولتها از آن تبعيت کنند.


*آنچه که دولتهاي ديگر انجام داده‌اند و اقدامات مفيدي بوده است حتما ادامه پيدا مي‌کند


ولايتي افزود: آنچه که دولتهاي ديگر انجام داده‌اند و اقدامات مفيدي بوده است حتما ادامه پيدا مي‌کند. البته يکي از ديدگاههاي ما اين است که کار مثبت ديگران را ادامه بدهيم يعني هر دولتي که کار خوبي انجام داده حتما بايد به ثمر و نتيجه برسد.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان در پاسخ به سوالي درباره اين که در صورت کانديداتوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني آيا جنابعالي کنار مي‌کشيد يا خير گفت: بنده تابع تصميم گيري در ائتلاف سه گانه هستم  و هر چه که تصميم گيري شود آن را عمل خواهم کرد.

خبرنگار رسانه‌اي ديگر درباره فصل الخطاب اين ائتلاف از ولايتي سوال کرد که وي ترجيح داد تا پاسخ به اين سوال را حسين مظفر بدهد.

در ادامه حسين مظفر گفت: انتخاب واحد در اين ائتلاف با آراي کف جامعه مغايرت ندارد و انتخاب دستوري و حاکميتي نيست بلکه انتخابي است که براساس توجه به ارزش‌ها و مبقوليت آراي عمومي انجام مي‌شود.

وي تصريح کرد: انتخاب براساس توجه به ارزش‌ها و آراي عمومي مکانيزم مناسبي است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي درباره پرونده هسته‌اي کشورمان تصريح کرد: پرونده هسته‌اي از سالها پيش يعني از زمان دولت خاتمي شروع شد و تاکنون با هدايت مقام معظم رهبري به نقاط بسيار مهم و حساس رسيده است.

ولايتي گفت: بنده مي‌توانم شهادت بدهم که ثبات بر مواضع بسيار مهم در رابطه با مسئله حساس هسته‌اي بيش از هر چيزي مديون رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ايستادگي شخص ايشان در مواضع جمهوري اسلامي بوده است.

اين کانديداي احتمالي انتخابات آتي گفت: دولت آينده نيز مسير افتخار آميز هسته‌اي را که توسط مقام معظم رهبري ترسيم شده ادامه خواهد داد.


*پاسخ حسين مظفر به تخريب‌ها عليه ائتلاف سه‌گانه


خبرنگاري درباره تخريب‌هاي ائتلاف سه گانه نيز از ولايتي سوال کرد که وي مجددا ترجيح داد حسين مظفر پاسخ اين سوال را به خبرنگار بدهد.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: متاسفانه بداخلاقي‌هاي سياسي در هر زماني بوده و هم اکنون نيز کمابيش صورت مي‌گيرد اما تلاش و اهتمام اعضاي ائتلاف سه گانه بر محور برنامه و توانمندي است.

مظفر تاکيد کرد: شيوه رقابت بايد اخلاقي و عقلاني باشد و رسانه‌ها نيز در جهت شفاف سازي اخلاق انتخاباتي تلاش کنند.


*دولت ائتلافي زماني معنا و مفهوم پيدا مي‌کند که در يک کشور احزاب قوي وجود داشته باشد


علي اکبر ولايتي در پايان نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر تشکيل دولت ائتلافي در صورت پيروزي ائتلاف سه گانه گفت: دولت ائتلافي زماني معنا و مفهوم پيدا مي‌کند که در يک کشور احزاب قوي وجود داشته باشد که اين موضوع در ايران صدق نمي‌کند.

وي افزود: در ايران حزب به معناي واقعي وجود ندارد لذا از نظر بنده دولت ائتلافي معنايي ندارد.

عضو ائتلاف سه گانه تصريح کرد: يکي از ويژگي‌هاي مهم ائتلاف سه گانه اين است که به هيچ گروه و طيف سياسي سهميه نخواهد داد و تنها به کساني که تعهد و پاي‌بندي خود را به نظام اثبات کردند اجازه فعاليت مي‌دهد و از آن‌ها استقبال خواهد کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار