فردا ؛ "نخستين اجلاس نخبگان صنعت پتروشيمي کشور"

نخستین اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی کشور فردا با حضور مقامات ارشد وزارت نفت و سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در این اجلاس که گامی بلند در تبلور شکست تحریم ها محسوب می شود ؛ 50 شرکت برتر و نخبه صنعت پتروشیمی کشور در پنج حوزه quotation mark مواد اولیه و خوراک ، نیروی انسانی ، صنایع پایه ، صنایع تکمیلی و محصولات نهایی quotation mark معرفی می شوند.

قرار است در نخستین اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی کشور 10 چهره ماندگار صنعت پتروشیمی کشور که در عرصه های مختلف پتروشیمی تلاش صادقانه و خدمت بی ریا داشته اند ، تقدیر و قردانی شود.

در این رویداد بزرگ، کارشناسان ارشد ومدیران صنعت پتروشیمی برخی از کشورها از جمله آلمان ،دانمارک ، چین ، مالزی ، روسیه و نیز پیشکسوتان و صاحبنظران نام آور صنایع پتروشیمی ایران حضور می یابند.

قدردانی و تجلیل از نخبگان و تلاشگران عرصه پتروشیمی کشور ، معرفی توانمندی ها و شناساندن پتانسیل بخش های مختلف صنعت پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشورها و آشنایی با جدید ترین پیشرفت های این صنعت در جهان برخی از دیگر اهداف برگزاری نخستین اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی کشور است.

صنعت پتروشیمی ایران، بخش بسیاربزرگ، تاثیر گذار و حیاتی اقتصاد کشور محسوب می شود.
صادرات محصولات پتروشیمی بیشترین سهم صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده و 44 درصد از صادرات غیرنفتی کشور مربوط به صنایع پتروشیمی است.

علاوه بر این در اسناد و برنامه های توسعه اقتصادی کشور، نقش بسیار کلیدی افزایش ارزش آفرینی در صنعت نفت کشور در این بخش محقق می شود.

صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال جاری تاکنون حدود 12 میلیارد دلار بوده است.
در 10 ماه نخست سالجاری نیز بیش از 31 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمیایی در کشور تولید شده و ظرفیت تولید پتروشیمی کشورهم به حدود 56 میلیون تن افزایش یافته است.

نخستین اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی کشور بعد از ظهر ساعت 15 فردا در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار