بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تاسیس "استان خرداد" غیرمنطقی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاسیس استانی به نام استان‌ "خرداد" در کنار استان تهران را غیرمنطقی و غیرکارشناسی دانست.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح پیشنهاداتی مبنی بر تاسیس استان "خرداد" متشكل از شهرستانهاي ورامين، پيشوا و قرچك ضمن اعلام مخالفت خود با این اقدام گفت: تاسیس استان جدیدی در کنار پایتخت غیرمنطقی به نظر رسیده و احتمال عملی‌شدن آن اندك است.  
 
وی در ادامه افزود: این طرح تنها در صورتيكه سياست كلي نظام بر آن تاكيد كند، امكانپذير است ولي تا جايي كه من اطلاع دارم چنين مسئله‌اي مطرح نيست.

گفتني است با اين حال سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در قرچك و سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس پيش از اين از تاسيس استاني متشكل از شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا خبر داده و گفته بود: مجلس براي تشكيل استاني تحت عنوان "خرداد" به دولت پیشنهاد داده و ظرفیت‌های تشکیل استان در منطقه را هم به آنها ارائه کرده است. البته این ظرفیت‌ها به استانداری هم ارائه شده است. از برخی منابع هم در استانداری و هم در دولت پاسخ‌های مثبتی برای استان دریافت کرده‌ایم. به ما اعلام کرده‌اند که کار مطالعاتی در این زمینه انجام می‌شود، این حد نهایی کار است که تاکنون انجام شده است.

استان "خرداد" در صورت تشكيل، سي و دومين استان كشورمان خواهد بود.

شايان ذكر است استان جديد قرار است به خاطر وقایع خردادماه سال 1342 در ورامین و واکنش مردم اين شهر به دستگیری امام خمینی(ره) و حركت کفن پوش به سمت تهران كه منجر به شهادت آنان به دست دژخيمان رژيم شاهنشاهي شد، "خرداد" نام گيرد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: بروجردی ، نماینده ، بروجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار