بوشهر/

پرداخت 95 درصد از مطالبات کارگری شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس از 95 درصد از مطالبات کارگری شرکت‌های مستقر در سطح منطقه ویژه پارس پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی در نشست با مسئولان شهرستان اظهار داشت: منطقه ویژه پارس یکی از مراکز مهم اقتصادی در کشور و سطح منطقه است و خوشبختانه با مدیریت منابع و بهره‌گیری صحیح از نیروی انسانی متخصص و کارآمد به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

وی افزود: بر اساس قوانین و مقررات نیروی انسانی بیمه و تامین اجتماعی مناطق ویژه و اقتصادی و با بازرسی‌های صورت گرفته از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس و مستند کردن تخلفات آنان و معرفی آنان به مراجع قانونی، ضمن جریمه شرکت‌های متخلف، تمامی مطالبات کارگری در سالجاری پرداخت شد.

وی از برگشت 110 میلیارد ریال از مطالبات کارگری شرکت‌های پیمانکار مستقر در منطقه ویژه پارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد برون سازمانی مبلغ 110میلیارد ریال از مطالبات کارگری شرکت‌های پیمانکار مستقر در منطقه ویژه پارس به آنان برگشت داده شد.

حاجیانی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات کارگری بسیاری از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پرداخت شده، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال 1391 و نقش حاکمیتی و نظارتی سازمان منطقه ویژه پارس، پیگیری این مهم در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و با ایجاد یک حساب مشترک بین پیمانکاران و کارفرمایان موفق شدیم مبلغ پنج میلیارد تومان از مطالبات کارگران را به آنان برگشت دهیم.

حاجیانی افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته به جرات می‌توان گفت 95 درصد از مطالبات کارگری شرکت‌های مستقر در سطح منطقه ویژه پارس پرداخت شده و امیدواریم این موفقیت که مرهون تلاش همکاران و کارشناسان این مدیریت است در سال آینده نیز ادامه یابد.

وی همچنین از اعلام وصول و رسیدگی به 2890 پرونده در شعبه‌های مرجع حل اختلاف این مدیریت در سالجاری خبر داد و ابراز داشت: بسیاری از پرونده‌های رسیدگی شده در این مراجع مربوط به پرداخت معوقات و سنوات بوده که در این زمینه نیز پس از طی تشریفات قانونی و آرای صادره مبلغ 6 میلیارد تومان از حق و حقوق کارگران به آنان برگشت داده شد که در نوع خود در سطح کشور کم‌نظیر است.

حاجیانی اضافه کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت کارگران در این منطقه بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم./ج1

برچسب ها: ارس ، اشتغال ، مطالبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.