"قاصد" ایرانی خشم شرکت‌های تسلیحاتی غرب را برانگیخت + تصاویر

قاصد بمبی هوا به زمین، هدایت‌شونده و دوربرد است که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان طراحی شده است و نیاز نیروی هوایی كشور را به یك سلاح توانمند "هدایت‌گستر" و "دور ایستا" تامین می‌كند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، بمب هدایت‌شونده 2 هزار پوندی قاصد، یک مهمات دورایستا و توانمند است.
 
قدرت تخریب بسیار بالا، هدف‌گیری و هدایت نقطه‌ای(Pin Point) علیه اهداف قابل دید مستقیم خلبان، کنترل و هدایت خودکار بمب تا لحظه برخورد، عدم توانایی دشمن در ایجاد اختلال هدایت بمب(هدایت تصویری - پسیو) از جمله ویژگی‌های مهم "بمب هوشمند قاصد" به شمار می‌رود.

این بمب همچنین دارای قابلیت‌های دیگری همچون شلیک از فاصله دور از دسترس پدافند دشمن و انهدام اهداف استراتژیک دشمن با حداقل درگیری است.

 
 
قاصد بمبی هوا به زمین، هدایت‌شونده و دور برداست که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان طراحی شده است و نیاز نیروی هوایی كشور را به یك سلاح توانمند هدایت‌گستر و دور ایستا تامین می‌كند.

این نوع بمب از نوع تسلیحات استراتژیک محسوب شده و تولید آن اکنون در دست کشورهای معدودی است. همه مراحل تحقیق، طراحی و تولید این بمب 2 هزار پوندی توسط متخصصان کشورمان و به صورت بومی انجام شده است.

 
 
تولید این بمب خشم شرکت‌های تسلیحاتی غرب را بر انگیخت و رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی و آمریکا طبق معمول به کوچک‌نمایی این دستاورد ارزنده سعی داشتند، اما خط تولید این بمب هوشمند در سال 88 با حضور وزير دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع راه‌اندازی شد.

ساخت و تولید انبوه بمب "قاصد" ضمن نشان دادن قدرت طراحی و تولید صنایع دفاعی توان دفاعی ایران را به نحو چشمگیری افزایش داد.
 
در بهمن‌ماه 89 معاون نیروی هوایی ارتش از افزایش دقت عمل بمب هوشمند قاصد ۳ همزمان با افزایش برد عملیاتی این سلاح برای مورد اصابت قرار دادن دقیق اهداف مورد نظر خبر داد و افزود: هم‌اکنون این سلاح که از مهمات جنگنده‌های نیروی هوایی محسوب می‌شود، در حال آزمایش برای قطعی شدن مسافت و برد دقیق است.

 
 
شلیک و اصابت قاصد ۳ به اهداف زمینی با بهره‌گیری از تجهیزات الکترونیک و رادار انجام می‌شود.
 
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه هدایت بمب و کشف اهداف، دستاوردهای خوبی داشته که به‌واسطه آن علاوه بر شناسایی اهداف از فاصله دور، می‌تواند بمب را به صورت دقیق به سمت اهداف دلخواه هدایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار