كلاهبرداري ميليوني جاعلان حرفه اي

جاعلان و كلاهبرداران حرفه اي با استفاده از تلفن، بيش از 31 ميليون تومان از شهروندان سيستاني و بلوچستاني سرقت كردند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، طي چهار روز گذشته چندين پرونده جعل و كلاهبرداري از طريق تلفن در شهرستان هاي زاهدان ، ايرانشهر ، سرباز و چابهار در اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي سيستان و بلوچستان روي ميز كارآگاهان گشوده شد .
 
اين گزارش حاكي است ، بدنبال اين شكايت ها كه از مراجع قضايي به پليس آگاهي ارجاع داده شده بود بلافاصله با توجه به اهميت موضوع تيم هايي ويژه از مجرب ترين ماموران پليس آگاهي با همكاري پليس فتا سيستان و بلوچستان رسيدگي به اين پرونده ها را در دستور كار خود قرار دادند .
 
بنابراين گزارش ، تحقيقات گسترده اي براي شناسايي و دستگيري عاملان اصلي اين پرونده هاي جعل و كلاهبرداري آغاز شده است كه با تلاش ماموران يكي از اين پرونده جعل و سرقت از حساب هاي شهروندان با دستگيري يك متهم بسته شد .
 
گفتني است ، اين متهم با سوء استفاده از اعتماد مشتري خود مبلغ 3 ميليون و 600 هزار تومان وجه نقد را از حساب مشتري خود خارج كرده بود كه با اظهارت شاكيان كمتر از 24 ساعت شناسايي و دستگير شد .
 
سرهنگ محسن عطار رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان با اعلام اين اخبار گفت : سريال تكراري كلاهبرداري از طريق تماس تلفني با شهروندان بار ديگر در شهرستان هاي چابهار ، ايرانشهر و سرباز سيستان و بلوچستان تكرار شد و مبلغ 28 ميليون و370 هزار تومان از حساب هاي شهروندان به سرقت رفت .
 
وي افزود : جاعلان با سو استفاده از نا آگاهي و عدم آشنايي مالباختگان با نحوه استفاده از كارت هاي عابر بانك طي تماس هاي تلفني و عنوان اين مطلب كه شما برنده مبلغ يك ميليون و500 هزار تومان ، سفر حج و يا سفر تفريحي به كيش در قرعه كشي يكي از اپراتورهاي تلفن همراه شده ،موفق شدند نقشه شوم خود را پياده كنند .
 
اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد : پليس آگاهي سيستان و بلوچستان با همكاري پليس فتا استان تحقيقات تخصصي و فني خود را براي شناسايي و دستگيري اين كلاهبرداران آغاز كرده است .
 
در اين رابطه رئيس پليس فتا سيستان و بلوچستان در خصوص اينگونه كلاهبرداري ها به شهروندان هشدار داد و گفت : كلاهبرداري كارت به كارت رايج ترين شيوه براي فريب و خالي كردن حساب عابر بانك و اينترنتي هموطنان است.
 
وي افزود : اخيرا برخي افراد سود جو و فرصت طلب با ارسال پيامك با مضمون اينكه "در يك قرعه كشي برنده جايزه شده ايد " و يا با معرفي خود در قالب كارمند اپراتور تلفن همراه ، با شماره تلفن اعتباري ضمن تماس با شهروندان شماره حساب يا شماره كارت عابر بانك آنها را به قصد واريز وجه، دريافت كرده و پس از مدتي طي تماس تلفني با قرباني از او مي خواهند تا حساب بانکي خود را كنترل كند در حاليكه هيچ مبلغي به حساب قرباني واريز نشده است.
 
وي اظهار داشت: در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شيوه هاي متقلبانه، قرباني را به پاي دستگاه عابر بانك كشانده و با اعلام اينکه داراي حساب ارزي مي باشد از وي مي خواهند زبان دستگاه ATM را به انگليسي تغيير دهد.
 
اين مقام مسئول بيان كرد: فرد كلاهبردار با سوء استفاده از عدم تسلط و آشنايي قرباني به زبان انگليسي با شگرد خاصي ،رمز دوم حساب بانكي قرباني را گرفته كه باعث انتقال مبلغي به حسابي كه كلاهبردار آن را "كد" معرفي مي كند، مي شود.
 
سرهنگ "پارسافر " در پايان هشدار داد: به هيچ عنوان، به اين گونه تماس ها اعتنايي نکرده و توجه داشته باشيد براي واريز وجه به حساب عابر بانك نيازي به حضور صاحب كارت در کنار دستگاه خودپرداز نيست و عنوان اين موضوع که" در انتقال وجه با استفاده از شبكه شتاب اشكالي رخ داده" ، صرفاً شگردي است كه كلاهبرداران از آن براي خالي كردن حساب عابر بانك و تحصيل رمز اينترنتي ( دوم ) شهروندان استفاده مي كنند ضمن اينكه اينگونه افراد بيشتر از شماره هاي اعتباري براي تماس استفاده مي كنند ،پس در پاسخگويي به اين شماره ها بيشتر دقت كنيد!!!!!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار