در مراسم يادبود "معلمان هنرمند" در قطعه هنرمندان بهشت زهرا عنوان شد:

سعيد توكل:هنرمندان زبان بيان حال مردم هستند/مجري طرح و برنامه راديو:افزايش برنامه هاي طنز در دستور كار راديو

افزايش برنامه هاي طنز راديو از سياست هاي مطرح در راديو است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، مراسم یاد بود اساتید و پیشکسوتان هنر به مناسبت روز معلم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.
این مراسم که با حضور گویندگان برنامه جمعه ایرانی از جمله داوود منفرد و امیر سهیلی، مرتضی تبریزی، حسین هاشمی، سعید توکل تهیه کننده برنامه رادیویی جمعه ایرانی، الهام صفوی نژاد (مجری) ایزد کاویانی ، رضا عبدی، بهرام سروری نژاد، ساغر مختاری، امیر پارسی، رضا رفیع شاعر و طنز پرداز، رضا بنفشه خواه و با همت انجمن طنز و تبسم در ابتدا با قرائت ایاتی چند از قرآن کریم آغاز شد.
در ابتدای این مراسم الهام صفوی نژاد مجری برنامه ضمن تشکر از مسئولان رادیو ایران، آقای عباسی زاده مدیر طرح و برنامه، آقای خدابخش مدیر روابط عمومی معاونت صداو سیما، آقای عسگری مدیریت روابط عمومی رادیو ایران، از رضا عبدی ابراهیم شفیع، محمد حسین خسروی، خانم پاکروان تشکر ویژه ای کرد رضا عبدی در ابتدا این مراسم گفت: ما در برنامه جمعه ایرانی همچون خانواده ای هستیم و با صمیمیت کنارهمدیگر به کار می پردازیم و از نشاندن لبخندی بر لبان مردم خوشحالیم.
وی افزود: به دلیل انجام فعالیت های گوناگون در عرصه های طنز در طول 3 دهه از سعید توکل تهیه کننده برنامه رادیویی جمعه ایرانی تشکر ویژه می کنم و از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم به مناسبت روز معلم قدردانی می کنم.
حسین هاشمی از دیگر گویندگان برنامه رادیویی جمعه ایرانی در ادامه گفت: دلیل انتخاب این محل برای برگزاری این مراسم عزیزان درخواب خفته ای بودند که سال ها نشاندن خنده بر لبان مردم را به ما آموختند.
وی عنوان کرد: افرادی همچون کیومرث صابری ، خسرو شاهانی، ابوالقاسم حالت و افرادی در قطعه های دیگر که فصل خندان ما با قلم هایشان بارها و بارها ما را راهنمایی کردند.
سپس رضا رفیع سردبیر سابق مجله گل آقا و طنز پرداز برجسته ضمن ابراز خوشحالی از حضو.ر در این برنامه بیان کرد: صحبت کردن در میان افرادی که در سخنرانی ید طولایی دارند قدری سخت است و همه این تصاویر موجو در این مکان و این قبور یادآور خاطرات شیرين برای من است.
وی ادامه داد: آخرین تصویر ذهنی من از کیومرث صابری به عنوان یک همکار هنگام تدفین او بود که در این هنگام زنده یاد محمد پورثانی جایی ایستاده بود که بعدها در همان جا به خاک سپرده شد.
رفیع بیان کرد: همه مسئولان قادر به شاد کردن مردم هستند و این وظیفه تنها برعهده طنز پردازان نیست.
 این طنز پردازان بیان کرد: نقطه اختلاف نظر من و مرحوم صابری در خصوص نتونستن درباره مرگ بود اما من همیشه به او می گفتم یکی از اصول محوری در طنز اندیشیدن به مرگ و قیامت است.
وی ضمن یادآوری از حسین گلستانی به عنوان یکی از هکارانش در مجله گل آقا گفت: نظم و ترتیب را از رفتار او آموختم و به خاطر دارم روزی شاعر یکی از شعرها را نمی شناختم که این مرحوم به مطالعات بسیار نام شاعرش را برایم پیدا کرد.
رفیع افزود: امیدوارم در نوشتن و اجراهای خودمان این نکات اخلاقی را در دنیایی که بی اخلاقی موج می زند به کار بگیریم.
این طنزپرداز ضمن خواندن شعری به یاد مرحوم صابری گفت: قدر همدیگر را بدانیم و به جزئیات اخلاقی همدیگر توجه نکنیم.
در ادامه آقای عباسی مجری طرح و برنامه ضمن تبریک روز زن، روز ملی خلیج فارس و روز معلم با اشاره به سیاست ها و برنامه های در دست اجرا بیان کرد: از سیاست های مطرح در رادیو افزایش برنامه های طنز است که از همین جا از سعید توکل تشکر می کنم.
در ادامه امیر سهیلی از اعضای انجمن طنز و تبسم پیام انجمن طنز و تبسم ایران برای مراسم یاد بود هنرمندان را قرائت کرد که بخشی از این پیام چنین است انجمن طنز و تبسم ایران که حمایت از عاملان ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت مبانی ادبی و نظری طنز را سرلوحه کار خود قرار داده قصد دارد با انتقال تجارب پیشکسوتان و هم اندیشان با فعالان  و نخبگان طنز و از طرفی جذب حمایت های مادی و معنوی در راستای تهدیدات آسیب رسان اجتماعی و پشتیبانی از هنرمندان در جهت تولیدات شادی آفرین در جهت گسترش روحیه مثبت در جامعه به اهدافی سودمند و قابل تامل درآینده برسد.
امیر پارسی در ادامه عنوان کرد: آرزوی سلامتی و طول عمر و برای همه دارم و امیدوارم سال های سال در کنار پیشکسوتان قادر به انجام کار باشیم.
در ادامه این مراسم رضا بنفشه خواه گفت: در چنین مراسم هایی عادت به سخنرانی ندارم و علاقه ای نیز به انجام چنین کارهایی ندارم اما برای همه آرزوی شادی وتندرستی و طول عمر دارم.
مرتضی تبریزی در ادامه با متفاوت خواندن حرکاتش با دیگران تیپ غضنفر را اجرا سپس خانم مهرانفر ضمن تشکر از رضا عبدی و افراد حاضر در جمع گفت: این روز خاص را به تمامی افراد خاص این جمع تبریک می گویم و امیدوارم روزی بتوانیم آنچه را که معلمانم به من آموزش داده اند را در رفتارم نشان دهم.
وی افزود: امیدوارم هنگامی که این دنیا را ترک می کنیم بارها و بارها یادمان زنده نگه دارند.
در ادامه ابراهیم شفیع ضمن تشکر از سعید توکل و  استادان خود گفت: امیدوارم تمامی افرادی که من در میان آن ها در برنامه جمعه ایرانی خدمت کرده ام طول عمر داشته باشند.
سپس بهروز کریمی ضمن یادآوری از مرحوم سعدی افشار گفت: من شعبده باز هستم و کارم ربطی به خنده ندارد اما با گنجاندن طنز در کارم سعی در خنداندن مردم دارم البته تمامی عزیزان عرصه هنر به خصوص فعالان طنز با وجود دغدغه های ذهنی و کاری خود سعی در انجام چنین کاری را دارند.
سپس سروری نژاد ادامه داد: نمی‌توانم جای پیشکسوتان این عرصه را بگیرم بلکه سعی در تقلید منش آن ها دارم.
وی در ادامه با اشاره به اخلاقیات مرحوم سعدی افشار گفت: سعدی افشار همیشه سعی در خنداندن مردم داشت و در مراسم خاکسپاری او با یادآوری حرکات و رفتار او پیوسته می خندیدیم.
در ادامه داود منفرد گفت: همیشه علاقه به گزارشگری داشتم و دوست داشتم به خدمت هنرمندان قدیمی می رفتم و از خاطرات آن ها می پرسیدم اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد.
در ادامه ایزد کاویانی گفت: از حدود سال 1366 به عنوا نوازنده در خدمت برنامه رادیویی در جمعه ایرانی بودم و این برای من افتخاری است.
سپس آقای بهلولی ضمن خواندن قطعه شعری گفت: از بانیان و برگزار کنندگان این مراسم تشکر می کنم و بعد از 30 سال از برگزاری چنین مراسمی توسط انجمن طنز و تبسم تشکر می کنم.
وی افزود: از سال 73 مسئولیت دیدار از قلم 88 به عنوان قطعه هنرمندان را داشتم و الان که در کنار افرادی که روزی آروزی عکس گرفتن را با آنها داشتم برای من خوشحال کننده است.
در ادامه سعید توکل تهیه کننده برنامه رادیویی جمعه ایرانی گفت: از همه عزیزانی که به این مکان تشریف آورده اند تشکر می کنم و از این فکر قشنگ که توسط دست اندرکاران انجمن طنز و تبسم به وجود آمد تشکر می‌کنم.
وی افزود: همیشه فکر می‌کردم که چرا مردم هنرمندان را دوست دارند و تصورم این است که به این دلیل که شادی خیلی از حرف های در دل مانده مردم را هنرمندان به جای مردم به زبان می آورند.
گفتنی است این مراسم قطعه شعری توسط ساغر مختاری خوانده و قطعه آهنگی توسط فرهاد حدادی و تورج پهلوانیان نواخته شد.
در پایان این مراسم هنرمندان ضمن اهدای گل هایی قبور هنرمندان عکس های به عنوان یادگاری با یکدیگر گرفتند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار