سبحاني‌نيا:

راي شوراي نگهبان بايد از سوي همگان فصل‌الخطاب قرار گيرد

عضو هيئت‌رئيسه مجلس در مورد احتمال اعتراض از سوي آيت‌الله هاشمي و اسفنديار رحيم مشايي گفت: آنچه شوراي نگهبان در مورد احراز صلاحيت يا عدم احراز صلاحيت کانديداي انتخابات رياست جمهوري منتشر کرده بايد از سوي همگان پذيرفته شود.

حسين سبحاني‌نيا نماينده نيشابور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي و اسفنديار رحيم مشايي و هم‌چنين توصيه به آن‌ها گفت: شوراي نگهبان يک مرجع قانوني براي احراز صلاحيت کانديداي رياست جمهوري است.
 
وي با اشاره به اين مطلب که اعلام نظر از سوي شوراي نگهبان در مورد احراز صلاحيت و يا عدم احراز صلاحيت کانديدا کاملا قانوني است، ادامه داد: ما در مورد دليل عدم احراز صلاحيت آقايان چه بوده نمي‌توانيم اظهارنظر کنيم حتي در جايگاهي قرار نداريم که بخواهيم در مورد اين مسئله اعلام نظر کنيم اما آن چه کاملا مشهود است اين است که نظري که از سوي اين مرجع منتشر مي‌شود از سوي همگان بايد فصل الخطاب قرار گيرد.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: آنچه شوراي نگهبان در مورد احراز صلاحيت يا عدم احراز صلاحيت کانديداي انتخابات رياست جمهوري منتشر کرده بايد از سوي همگان پذيرفته شود.
 
عضو هيئت‌رئيسه مجلس همچنين در مورد احتمال اعتراض از سوي اين دو کانديدا گفت: آيت‌الله هاشمي و اسفنديار رحيم مشايي قبل از اعلام راي شوراي نگهبان اعلام کرده بودند که مرجع اصلي احراز صلاحيت کانديداهاي داوطلب، شوراي نگهبان است و در صورت وقوع چنين مسئله‌اي از طريق قانون پيگيري خواهند کرد.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد: صحبت‌هايي که پيرامون اين مسئله با اين اشخاص صورت گرفته حاکي از اين است که راي شوراي نگهبان را قبول خواهند کرد و در صورت اعتراض اين مسئله را از طريق مراجع قانوني پيگيري کرده و مطمئنا به دنبال راهکار ديگري نخواهند بود.


انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار