نجار در جمع خبرنگاران اعلام کرد

ایجاد 285 مرکز اخذ رأی برای ایرانیان خارج از کشور/ بیش از 50 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند

وزیر کشور گفت: فرآیندهای مورد نظر ما هم‌اکنون در تمام استان‌ها بر مبنای قانون در حال اجرا است و بیش از 50 میلیون نفر می‌توانند در انتخابات آتی رأی بدهند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "مصطفی محمد نجار" صبح امروز در حاشیه نشست مشترک با استانداران و معاونان سیاسی سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه 17 روز به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی‌مانده است جلسه مشترکی را با استانداران به منظور بررسی آخرین هماهنگی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه فرآیند اجرای انتخابات باید طبق مُرّ قانون انجام شود، افزود: طبق گزارش‌هایی که استانداران ارائه کرده‌اند خوشبختانه فرآیندهای مورد نظر نیز هم‌اکنون در تمام استان‌ها بر مبنای قانون در حال اجرا است.

نجار، ملت ایران را خالق حماسه سیاسی دانست و ادامه داد: برای انتخابات آتی 20 هزار شعبه در نظر گرفته‌ایم و همچنین با در نظر گرفتن انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری بیش از 120 هزار صندوق اتخاذ شده است.

وزیر کشور درباره واجدین شرایط اخذ رأی در انتخابات آتی گفت: 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر می‌توانند در انتخابات آتی رأی بدهند.

وی همچنین درباره رأی اولی‌ها در انتخابات آتی اظهار داشت: مجموعاً یک میلیون و 631 هزار و 206 نفر رأی اولی و از این تعداد نیز 831 هزار و 644 نفر مرد و 799 هزار و 562 نفر زن هستند.

نجار در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون تخلفات انتخاباتی گزارش شده است یا خیر، گفت: تاکنون شکایت قابل توجهی گزارش نشده است، اما 2 یا سه مورد در این خصوص وجود داشت که قوه قضاییه شخصاً ورود و آن‌ها را پیگیری کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: تبلیغات نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا از 16 خرداد شروع می‌شود و تا صبح روز 23 خرداد ادامه خواهد داشت.

نجار همچنین درباره امکانات مورد نیاز برای رأی دادن ایرانیان خارج از کشور گفت: 285 مرکز در کشورهای مختلف، پذیرای رأی‌دهندگان ایرانی خارج از کشور خواهند بود. ما به همان میزان که در داخل کشور امکانات و تجهیزات فراهم کرده‌ایم، در خارج کشور هم با همکاری وزارت امورخارجه این مهم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار