9 میانبر خوشمزه تا مرز سلامتی

انتخاب مواد غذايي مغذي سطح انرژي بدن را ثابت نگه مي‌دارد و با تقويت سيستم ايمني كيفيت خواب را مطلوب مي‌سازد. زنان بهتر است براي داشتن يك رژيم غذايي سالم و پياده‌روي تلاش كنند و با تغييرات ساده و كوچك يك زندگي ايده‌آل داشته باشند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،راهنمايي‌هاي آسان به داشتن يك ذهن، بدن، روح و روان سالم در زنان كمك مي‌كند. مصرف مواد غذايي مناسب فوايد سلامتي طولاني مدت را به همراه دارد. همچنين آن دسته از زناني كه به تغذيه مناسب اهميت مي‌دهند كمتر به بيماري‌هاي قلبي، سرطان و ديابت مبتلا مي‌شوند.

انتخاب مواد غذايي مغذي سطح انرژي بدن را ثابت نگه مي‌دارد و با تقويت سيستم ايمني كيفيت خواب را مطلوب مي‌سازد. زنان بهتر است براي داشتن يك رژيم غذايي سالم و پياده‌روي تلاش كنند و با تغييرات ساده و كوچك يك زندگي ايده‌آل داشته باشند.

بادام
ذخيره بادام در فريزر باعث تازه ماندن آن مي‌شود. البته مصرف زياد بادام باعث بيشتر شدن اشتها مي‌شود. بهترين روش اين است كه چند عدد بادام را در سالاد مصرف كنيد و يا خوردن تعداد انگشت‌شماري در يك ميان وعده به داشتن انرژي كمك مي‌كند. بادام حاوي پروتئين و كربوهيدرات است و در كاهش سطح كلسترول مؤثر است.

كراكر
انتخاب كراكر (بيسكوئيت بدون شكر) همراه با دانه‌هاي غني از فيبر براي معده و روده‌ها مفيد است. اين مواد غذايي از سبوس تشكيل شده است. همچنين روغن‌هاي هيدروژنه موجود در کراکر منبع چربي‌هاي ترانس پايين است كه از صدمه زدن به قلب جلوگيري مي‌كند.

خامه ترش
خامه ترش يكي از انواع خامه است كه با استفاده از نوعي باكتري كه توليدكننده اسيدلاكتيك است مزه ترش به خود مي‌گيرد. اين نوع خامه در دو نوع ترش پرچرب و كم چرب در بازار موجود است.
اما خامه ترش كم چرب و ماست ساده بدون چربي كالري كمتري را به بدن مي‌رساند از اين رو به زنان توصيه مي‌شود براي داشتن وزني مناسب لبنيات كم چرب استفاده كنند.

شروع غذا با سوپ
بهترين راه براي داشتن وزن متناسب با سن اين است كه وعده غذايي خود را با سوپ آغاز كنيد.
تحقيقات نشان مي‌دهد شروع وعده‌هاي غذايي به ويژه وعده شام با سوپ سبزيجات به زنان كمك مي‌كند تا 20 درصد كالري كمتري دريافت كنند.

استفاده از انواع پنير
استفاده از پنيرهايي مانند پنير چدار كه داراي طعم و بوي خوبي است باعث كاهش اشتها مي‌شود. اين نوع پنيرها داراي چربي اشباع شده و كالري كمتري هستند كه به داشتن وزني ايده‌آل كمك مي‌كند. زنان بهتر است اين نوع پنير را در رژيم غذايي‌شان بگنجانند.

سالاد با ساردين
ماهي ساردين به دليل سرشاربودن از امگا 3 و كلسيم سلامت بدن را تضمين مي‌كند. آن دسته از زناني كه ماهي ساردين را در وعده‌هاي غذايي خود قرار داده‌اند از قلب سالمي بهره‌مند هستند.
ماهی ساردين حاوي ويتامين B12، ميزان كلسيم روزانه و مقداري امگا 3 است كه نياز بدن را تامين مي‌كند. اگر تكه‌هاي ماهي ساردين را همراه انواع سالاد مصرف كنيد مفيدتر خواهد
بود.

انواع كنسروها
انواع مواد غذايي و سبزيجات اين قابليت را دارند كه به حالت كنسرو شده مصرف شوند. مواد غذايي و سبزيجاتي كه كنسرو شده هستند معمولاً داراي سديم اضافي هستند و اين سديم باعث مي‌شود سبزيجات و مواد غذايي منجمد نشوند، اگر شما به دنبال راهي براي داشتن وزني ايده‌آل و جسمي سالم هستيد بهتر است از مصرف مواد غذايي كنسروي و منجمد شده پرهيز كنيد.

برنج قهوه‌اي
انتخاب برنج قهوه‌اي در وعده غذايي بهترين گزينه براي داشتن سلامت بدن است. برنج سفيد فيبر بيشتري دارد و براي زناني كه از يك رژيم غذايي پيروي مي‌‌كنند مناسب نيست از اين رو توصيه مي‌شود برنج قهوه‌اي را جايگزين كنند. هر فنجان برنج قهوه‌اي داراي سه گرم فيبر است.

ساندويچ‌‌هاي كوچك
برخي ساندويچ‌ها داراي 100 كالري يا بيشتر هستند. براي داشتن يك قلب و ذهن سالم مي‌توانيد ساندويچ‌هايي در ابعاد كوچك انتخاب كنيد زيرا ساندويچ‌هاي كوچك داراي كالري كمتري هستند و به سادگي نيز فراهم مي‌شود. شما مي‌توانيد اين ساندويچ‌هاي كوچك را با تكه‌هاي نان درست كنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار