استعفاي شماري از کارکنان شبکه تلويزيوني الجزيره در مصر

شماري از کارکنان شبکه تلويزيوني الجزيره در مصر از ادامه فعاليت با اين شبکه انصراف دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، يکي از مسئولان شبکه الجزيره در دوحه قطر روز دوشنبه اعلام کرد اختلاف نظر ميان کارکنان اين شبکه در دفتر مصر با رويکرد خبري مديران اين رسانه باعث شده است تا شماري از کارکنان استعفا کنند.

به گزارش  از دوحه، اين منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: "برخي از همکاران جديد "الجزيره-مباشر" - يکي از شبکه هاي گروه تلويزيوني الجزيره که به صورت زنده برنامه پخش مي کند - در دفتر مصر تصميم گرفتند اين شبکه را ترک کنند."

 وي دليل اين اقدام را تحليل خاص آنان از تحولات مصر بر شمرد. 

اين مسئول الجزيره در ادامه بدون اشاره به شمار کارکنان مستعفي، اظهار داشت آنان با خط مشي تحريريه الجزيره منطبق نبودند.

به گفته وي، الجزيره شبکه اي است که فشارهاي قدرت حاکم را نپذيرفته و به پوشش حرفه اي اخبار ادامه مي دهد.

اين مسئول همچنين تاکيد کرد استعفاي کارکنان "الجزيره-مباشر" ارتباطي با کارکنان دفتر "الجزيره-نيوز" - اصلي ترين شبکه گروه تلويزيوني الجزيره -  ندارد.

به گفته برخي رسانه ها، هفت نفر از کارکنان الجزيره در مصر روز دوشنبه استعفا داده اند. اين اقدام هنگامي صورت گرفت که شبکه الجزيره حوادث مربوط به کشته شدن بيش از 50 نفر در تظاهرات هواداران مرسي را تحت پوشش خبري خود قرار داده بود.

بخشي از افکار عمومي مصر و برخي ديگر از کشورهايي که شاهد قيامهاي مردمي بوده اند، از شبکه الجزيره، به دليل اتخاذ رويکرد موافق با اسلامگرايان، انتقاد کرده اند.

اين استعفاها در برهه اي رخ مي دهد که الجزيره تحولات مربوط به سرنگوني محمد مرسي، رئيس جمهوري برکنار شده مصر و تحولات پس از آن را پوشش مي دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار