خيالتان راحت؛

تب يونجه در تابستان كمتر از بهار است

اگرچه ميزان گرده افشاني و انتشار گرده گياهان در دو فصل ابتدايي سال برابر و يكسان است اما در اغلب موارد شدت علائم تب يونجه در تابستان كمتر از بهار است.

كيوان مقتدر متخصص آسم و آلرژي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: تب يونجه يك واكنش آلرژيك به مواد آلرژي زاي موجود در هوا است كه در آن چشم ها ،بيني، گلو ،سينوس ها، لوله هاي تنفسي و ريه ها درگير مي شوند.

وي تصريح كرد: تب يونجه در درجه اول به دليل شرايط محيطي مانند: گرده افشاني گياهان به وجود مي آيد و البته عوامل غذايي نيز در ابتلا به اين نوع حساسيت و تشديد علايم آن موثر هستند.

مقتدر با بيان اينكه تب يونجه مي تواند با علائم تشديدي همراه باشد اظهار داشت: شدت علائم تب يونجه با توجه به نوع و ميزان تاثيرماده حساسيت زا و برخي ديگر از عوامل مي تواند بسيار متفاوت باشد.

وي با اشاره به اينكه علائم تب يونجه در فصول بهار و تابستان بيش از پائيز و زمستان بروز مي كند تاكيد كرد: اگرچه ميزان گرده افشاني و انتشار گرده گياهان در دو فصل ابتدايي سال برابر و يكسان است اما در اغلب موارد شدت علائم تب يونجه در تابستان كمتر از بهار است.

مقتدر خاطر نشان كرد: خارش، آبريزش بيني، خس خس سينه، قرمزي و آبريزش از چشم ها و در مواردي عطسه از مهمترين علائم تب يونجه است./ع2

برچسب ها: تب ، یونجه ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار