رئيس اتحاديه صنف فروشندگان فرش دستبافت:

رکود در بازار فرش/ پرداخت ماليات تنها علت خروج فروشندگان از صنف فرش

عراقچي گفت: تورم و رکود بخش صادرات باعث شد فروشندگان فرش دستباف بازار خوبي نداشته باشند.

سيد مجتبي عراقچي رئيس اتحاديه صنف فروشندگان فرش دستبافت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه هم اکنون بخش فروشندگي فرش دستبافت دچار رکود شده است اظهار داشت: يکي از علل رکود در بازار فرش، ترقي حاصل از تورم است.

وي با اشاره به اينکه فرش دستبافت صددر صد صادر مي شود افزود: فرش دستبافت، محصولي است که حتي پس از فرسودگي نيز قابليت صادرات را دارد.

وي ادامه داد: از آن جهت که بازار فروش داخلي وابسته به نحوه صادرات است فروشندگان اين محصول با مشکلات زيادي مواجه شده اند.

عراقچي همچنين فرش دستبافت را غير قابل مقايسه با ساير کالاها در حوزه صادرات دانست و گفت: رئيس اتحاديه صنف فروشندگان فرش دستبافت به ماليات پرداختي اين بخش اشاره کرد و گفت: در بازار فرش مثلث توليدکنندگان ، فروشندگان و صادرکنندگان به ارائه خدمت مي‌پردازند.

وي ادامه داد: هم اکنون که بازار فرش با رکود همراه است پرداخت ماليات تنها باعث خروج فروشندگان از اين صنف و از بين رفتن سرمايه شان مي شود.

عراقچي افزود: از اين رو اتحاديه نامه اي را در رابطه با حذف ماليات اين بخش از فرش دستبافت به رئيس جمهور ارسال کرد که اميدواريم به صورت لايحه در مجلس ارائه شود تا بيش از اين شاهد رکود بازار فرش نباشيم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم دولت يازدهم با مهار تورم، از اين گراني روز افزون فرش دستبافت جلوگيري به عمل آورد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تورم ، رکود ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار