رودهن/

نقاط ضعف حادثه ˈبرودپیکˈ پیگیری شود

والدین پویا کیوان یکی از کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات برودپیک پاکستان، خواستار احصاء و پیگیری نقاط ضعف این حادثه و اطلاع رسانی مناسب آن به کوهنوردان و فعالان این عرصه ورزشی شدند.

ˈبهرام کیوانˈ پدر پویا کیوان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن از پیگیری های مکرر و مداوم مسئولان استانی و شهرستانی و رسانه های مختلف گروهی در ابراز همدردی با بازماندگان حادثه تقدیر کرد.

وی گفت: پسرش (پویا) در زمان تحصیل در فیروزکوه به دلیل علاقه خاصی که به این ورزش مفرح و روحبخش داشت، مرتباً با حضور در منطقه پشت راه آهن این شهر و دیواره سنگی آن به سنگ نوردی می پرداخت و مسیر میخ کوبی شده ای را در آنجا از خود به یادگار گذاشت.

کیوان افزود: در دیدار با ˈمرتضی تمدنˈ استاندار تهران خواستار احداث خانه کوهنوردی و سنگ نوردی در محل این دیواره در فیروزکوه شدیم.

وی تصریح کرد: با موافقت استاندار محترم، مراتب از طریق فرمانداری شهرستان فیروزکوه در دست پیگیری است.

پدر کوهنورد فقید ایرانی خاطرنشان کرد: راهی که این فرزندان ایران زمین پیموده اند، بی رهرو نیست و سال آینده نیز برنامه صعود به برودپیک بار دیگر از سوی کوهنوردان ایرانی در دستورکار قرار می گیرد.

همچنین ˈفریبا احیاءˈ مادر پویا کیوان نیز خواستار پیگیری و احصای مسائل و مشکلات سبب ساز این حادثه شد و تاکید کرد: انتشار مناسب این اطلاعات و بازگو کردن آنها از طریق رسانه های مختلف گروهی، منجر به دانش افزایی و تبدیل نقاط ضعف به قوت می شود.

چندی پیش سه کوهنورد ایرانی به نام های ˈآیدین بزرگیˈ، ˈمجتبی جراحیˈ و پویا کیوان در ارتفاعات برودپیک کشور پاکستان دچار سانحه شده و تسلیم طبیعت خشن کوهستان آن منطقه شدند.

پویا کیوان متولد 31 شهریور سال 68 شهرستان قائمشهر و دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی تکنولوژی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه بود.

روحشان شاد و راهشان همیشه گرامی و پررهرو باد./ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.