در مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران تولید برنامه‌های رمضان و تابستان 92 در سیما با حضور معاون و مدیران سیما؛

اسامی برگزیدگان برنامه‌های رمضان و تابستان 92 سیما اعلام شد

مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران تولید برنامه‌های رمضان و تابستان 92 در سیما امروز عصر در سالن رضوان بسیج صداوسیما برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی سیما، در این مراسم از مجموعه های نمایشی دودکش ( شبکه یک سیما ) ؛ مادرانه ( شبکه سه سیما ) ؛ بوی باران ( مجموعه نمایشی ویژه لیالی قدر شبکه دو سیما ) تجلیل شد.



در این مراسم عوامل مجموعه نمایشی دودکش ( شبکه یک سیما ) که روی سن رفتند و از آنها قدردانی شد عبارتند از : زینب تقوایی : تهیه کننده ؛ محمدحسین لطیفی: کارگردان ؛ برزو نیک نژاد و حسن وارسته : نویسندگان ؛ هومن برق نورد ، بهنام تشکر ، سیما تیرانداز ، امیر حسین رستمی و نگار عابدی : بازیگران و محمدرضا شیرخانلو بازیگر کودک این مجموعه قدردانی شد.




همچنین عوامل دست اندرکار مجموعه نمایشی مادرانه شبکه سه سیما ، محمدرضا شفیعی : تهیه کننده ؛ جواد افشار : کارگردان ؛ سعید نعمت الله : نویسنده ؛ مهدی سلطانی ، شقایق فراهانی ، لعیا زنگنه ، سیدمهرداد ضیایی ، عباس غزالی و هستی مهدوی فر : بازیگران و حمیدرضا شیروانیان : ناظر کیفی مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفتند.

در ادامه نیز از مجموعه نمایشی بوی باران ویژه لیالی قدر شبکه دو نیز تقدیر شد و حسین تبریزی : تهیه کننده ، کارگردان و نویسنده ؛ آزاده محسنی : نویسنده و پژمان بازغی و فریبا کوثری : بازیگران این مجموعه از جمله افرادی بودند که به روی سن آمدند و لوح تقدیر دریافت کردند .

در این مراسم همچنین از 38 برنامه در ساختارهای تلاوت قرآن، سخنرانی و کارشناسی مذهبی ، گفت‌وگو محور، افطار و سحر، معارفی، مستند دینی، کودک و نوجوان، شب‌های قدر و 1447 تجلیل شد و برنامه‌سازان جوایزی اهدا شد.

بر اساس این گزارش در ساختار تلاوت قرآن سه برنامه ترتیل قرآن از آران و بیدگل ( شبکه قرآن و معارف سیما)، ترتیل قرآن ( شبکه سه سیما ) و ترتیل قرآن نوجوانان ( شبکه دو سیما ) به ترتیب به تهیه‌کنندگی آقایان میثم آقا بیگی، سید مصیب لسانی ، حامد نجفی و علی کریمی معرفی شدند.

در بخش سخنرانی و کارشناسی مذهبی، سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی ( شبکه قرآن و معارف سیما )، شیخ انصاریان ( شبکه دو سیما )، حجت‌الاسلام هاشمی نژاد ( شبکه تهران سیما ) و آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی ( شبکه یک سیما ) به ترتیب به تهیه‌کنندگی آقایان عبدالمجید کوچکیان، سعید پورفرج، سریر سرشار، سیدمحمد هادی حجتی مورد قدردانی قرار گرفتند همچنین در این بخش از برنامه سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی (شبکه چهار سیما ) به تهیه‌کنندگی موسسه تحقیقاتی اسرا نیز تقدیر شد.




برنامه ‌های راز کاری از شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی و اجرای نادر طالب‌زاده، سمت خدا کاری از شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی حسین رکنی و اجرای نجم‌الدین شریعتی و برنامه آبی آسمان از شبکه تهران سیما به تهیه‌کنندگی رضا درویش نوری و اجرای علیرضا غفاری به عنوان بهترین برنامه‌های گفت‌وگو محور و ترکیبی با رای هیات داوران انتخاب شدند و از آنها قدردانی شد.



ماه خدا برنامه سحرگاهی شبکه یک سیما به عنوان بهترین برنامه سحرگاهان در رمضان 92 انتخاب شد و از سعید عباسی و مجید نادری تهیه کنندگان برنامه، حسن سلطانی مجری آن و فرخ نعمتی ( مجری وصیت‌نامه خوانی شهدا ) در برنامه قدردانی شد.

بر اساس رای هیات داوران برنامه ماه عسل به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی کاری از شبکه سه سیما بهترین برنامه زمان افطار معرفی شد.

ویژه برنامه معارفی آفاق تولید شبکه قرآن و معارف سیما نیز به عنوان بهترین برنامه معارفی انتخاب و به تهیه‌کننده آن محمد سلیمی جوایزی اهدا شد.

مستندهای معارفی ساختار دیگری از برنامه‌سازی بود که در این دوره مورد توجه هیات داوران قرار داشت و مستندهای داغ عشق ( شبکه چهار سیما )، شکر ماه ( شبکه تهران سیما ) و مدرسه فیض ( شبکه چهار سیما ) به تهیه‌کنندگی آقایان حبیب‌الله ذوالفقاری ، رضا هاشمی و عبدالله حاجی محمدی شایان قدردانی شناخته شدند. همچنین از آقایان رضا برجی و محمود جوانبخت تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های مستند در امتداد غدیر تجلیل شد. این مستند در ماه مبارک رمضان از شبکه‌های مستند و یک سیما پخش شد.

مستندهای پایداری در قاب ( شبکه یک سیما ) و فرقه‌های سری ( شبکه مستند سیما ) به ترتیب به تهیه‌کنندگی محمدمهدی فرودگاهی و اسماعیل حاج حیدری نیز در بخش مستندهای تابستانی شایان قدردانی دانسته شدند.

در برنامه 1447 نیز شبکه‌های قرآن و معارف، سه و تهران معرفی شدند و به ترتیب از تهیه‌‌کنندگان آن آقایان محمدجواد قلیچ‌خوانی، محسن سید حسینی و رضا درویش نوری قدردانی شد.

آستان قدس رضوی کاری از شبکه یک سیما و برنامه مسجد جامع گرگان تولید شبکه قرآن و معارف سیما نیز به عنوان بهترین برنامه‌های لیالی قدر معرفی شدند و از تهیه‌کنندگان آن آقایان بهروز امانی و مهدی حسین‌زاده تجلیل شد.


در بخش برنامه‌های کودک کتابخانه عمو پورنگ تولید شبکه دو سیما معرفی و به مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده؛ احمد درویش علی‌پور کارگردان؛ حجت‌الاسلام محمدی کارشناس و داریوش فرضیایی و امیرمحمد متقیان مجریان برنامه جوایزی اهدا شد.

ساعت  25 ( شبکه تهران سیما ) به تهیه‌کنندگی محمود محمودی و اجرای محمدرضا قدیریان و برنامه ادبستان ( شبکه آموزش سیما ) به تهیه‌کنندگی سید محمد مناجاتی در بخش ترکیبی تابستان معرفی شدند.


در بخش برنامه‌های طنز برنامه‌های قند پهلو ( شبکه آموزش سیما ) و خنده بازار ( شبکه سه سیما ) معرفی شدند. امیر قمیشی تهیه‌کننده و رضا رفیع مجری برنامه قند پهلو بودند و خنده‌بازار را فرید شب‌خیز تهیه؛ ایمان شب‌خیز کارگردانی کرده‌اند و شهاب عباسی سرپرست نویسندگان این مجموعه بوده است.

در بخش مسابقات ورزشی برنامه‌های ورزشی والیبال به تهیه‌کنندگی بهزاد کاویانی از شبکه سه سیما شایان قدردانی معرفی شد.

میان برنامه پایی که جا ماند کاری از شبکه سه سیما نیز در ساختار میان برنامه‌های معارفی و از سهراب تازیکه تهیه‌کننده و سیدناصر حسینی راوی آن تقدیر شد.

در این مراسم همچنین از علیرضا نیک‌اندیش مدیر تامین برنامه شبکه سه سیما به علت چیدمان جشنواره فیلم‌های طنز قدردانی شد. همچنین ویژه برنامه زنده روز جهانی قدس شبکه دو سیما نیز به عنوان بهترین برنامه این روز شناخته شد و به همین مناسبت از یدالله سلطانیان مدیر پخش و محسن همتی نژاد مدیر تامین برنامه این شبکه تجلیل شد.

در ادامه به دلیل اطلاع‌رسانی خوب و به موقع در ایام ماه مبارک رمضان و تابستان 92 از خانم‌ها فهیمه کوه‌خضری مدیر روابط‌عمومی سیما و فریبا جعفری تهیه‌کننده برنامه شما و سیما قدردانی شد.

مرکز تولید و فنی سیما نیز به دلیل حضور دائم و هماهنگ با بخش‌های برنامه‌ساز همواره مورد قدردانی بوده‌اند در این بخش از آقای فریدون شالیان به علت پوشش برنامه زنده افطار ماه عسل و محمد حسن صادقی فر همکار استودیو 24 قدردانی شد.

در بخش دیگری از این مراسم از مدیران گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما دکتر امیر سیاح، مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران ناصر کریمان، مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سید عباس انجام و نماینده شورای معارف سیما رضا کاشانی اسدی تجلیل شد.

حجج اسلام دکتر غضنفری ( شبکه یک سیما )، غیاث ( شبکه دو سیما )، دکتر حاج ابوالقاسم ( شبکه سه سیما ) ، فرحزادی ( شبکه سه سیما ) و دکتر محسن اسماعیلی و دکتر سید محسن میرباقری نیز از جمله کارشناسان مذهبی برنامه‌های ماه مبارک رمضان بودند که در مراسم از آنها قدردانی شد.

معاونت سیما در این مراسم همچنین از تولیت‌های اماکن مذهبی و مراکز استان‌ها، قاریان و ذاکرین اهل بیت در بخش دیگری از این مراسم تجلیل کرد. /ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.