هشدار نمایندگان کنگره آمریکا به اوباما درباره عواقب اقدام نظامی علیه سوریه

دهها نفر از قانونگذاران آمريکا از باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور خواستند پيش از مداخله نظامي در سوريه با کنگره مشورت کند و عواقب آن را در نظر بگیرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، آمريکا اعلام کرده که قصد دارد در واکنش به حمله شيميايي هفته گذشته در نزديکي دمشق پايتخت سوريه ، طي چند روز آينده به سوريه حمله نظامي کند.
برخي قانونگذاران آمريکا ازجمله اسکات ريگل نماينده جمهوريخواه کنگره ، در تلاش براي جلوگيري از چنين چيزي اعلام کردند اگر اوباما بدون چراغ سبز کنگره تصميم بگيرد به سوريه حمله کند در حقيقت از اختيارات رياست جمهوري خود سوء استفاده کرده است . 
ريگل در نامه اي به اوباما که 40 نفر از اعضاي کنگره ازجمله شش دموکرات آن را امضا کرده اند نوشت کنگره آمريکا تا نهم سپتامبر در تعطيلات به سر مي برد اما اعضاي آن مي توانند به درخواست شما نشست تشکيل دهند . 
ريگل و ديگر اعضاي کنگره از دستور توسل به زور بدون دريافت مجوز مجلس نمايندگان و سنا مانند آنچه درمورد حمله به ليبي رخ داد خشمگين هستند . 
اد رويس رئيس کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا نيز هشدار داد مداخله آمريکا در سوريه مي تواند باعث تشديد بحران در اين کشور شود.
وي افزود اوباما بايد به کنگره بيايد و برنامه هاي خود را در اين زمينه ارائه کند و درباره آنها توضيح دهد.
رويس تصريح کرد پيامدهاي مداخله آمريکا در سوريه بسيار بزرگتر از آن است که کنگره بخواهد در اين زمينه ناديده گرفته شود.
برچسب ها: بین الملل ، کنگره ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار