در جلسه صبح امروز هيئت دولت؛

دکتر روحاني: خاورميانه آمادگي پذيرش جنگ جديد را ندارد

هيئت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به رياست حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني تشکيل جلسه داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، هيئت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به رياست حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني تشکيل جلسه داد.

رئيس‌جمهور در ابتداي اين جلسه با ابراز نگراني از تحولات منطقه اظهار داشت: مردم جهان به ويژه مردم منطقه خاورميانه، آمادگي پذيرش جنگ جديد را ندارند و هرگونه ماجراجويي در اين منطقه خطرات جبران‌ناپذيري براي ثبات در منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت و تنها به گسترش افراط و تروريسم در منطقه خواهد انجاميد.
 
دکتر روحاني تهديد به استفاده از زور را مخلّ ثبات و امنيت منطقه و تعهدات بين‌المللي دانست و تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان قرباني بزرگ سلاح‌هاي شيميايي، پيشتاز مبارزه با اين گونه سلاح‌هاي غيرانساني در سطح جهاني است و هرنوع استفاده از اين سلاح‌ها را به شدت محکوم مي‌کند.
 
رئيس‌جمهور ادامه داد: با توجه به مجموعه شرايط و اطلاعات موجود، به نظر مي‌رسد گروهي با جنجال تبليغاتي و سياسي تلاش دارند که اذهان عمومي را از واقعياتي همچون استفاده اخير از سلاح شيميايي در سوريه منحرف کرده و زمينه را براي سوء استفاده از اين اقدام وحشيانه به منظور تحميل ديدگاه‌هاي خطرناک و کوته بينانه خود فراهم کنند.
 
دکتر روحاني با اشاره به تاکيد جمهوري اسلامي ايران بر لزوم مشخص شدن عاملان استفاده از سلاح شيميايي بر اساس تحقيقات بي‌طرفانه و نه قضاوت شتاب‌زده و منفعت‌طلبانه، اظهار داشت: سازمان ملل متحد مي‌بايد با توجه به واقعيات ميداني، نوع سلاح دست‌ساز استفاده شده و سابقه انتقال مواد شيميايي به گروه‌هاي تکفيري از خارج سوريه، استفاده اخير را بررسي کرده و نتايج را به صورت شفاف اعلام کند.
 
وي خاطرنشان کرد: هر گونه اقدامي بايد با توجه به شرايط حساس منطقه و پايان يافتن هر چه سريع‌تر جنگ داخلي و جلوگيري از افراط در منطقه و در چارچوب مقررات بين‌المللي باشد.
 
در ادامه جلسه، به منظور رفع مشکلات مربوط به منابع درآمدي و هزينه‌هاي قانون بودجه سال 1392 کل کشور و کم کردن فشارهاي اقتصادي به مردم، با پيشنهاد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور، لايحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت که ادامه آن به جلسه آتي دولت موکول شد.
 
همچنين در اين جلسه تعدادي از طرح‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از بررسي، به تصويب اعضاي دولت رسيد.
 
در پايان جلسه، محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوي هيات دولت تعيين شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار