وستروله از روسيه خواست دست از حمايت از سوريه بردارد

وزير خارجه آلمان از روسيه خواست دست از حمايت از سوريه بردارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از کانال اول تلويزيون دولتي آلمان، آ.اِر.دِ هر چند گوئيدو وستروله، اقدام نظامي احتمالي آمريکا عليه سوريه را تفسير روشني نکرد اما بر نقش سازمان ملل در اين خصوص تاکيد و خاطر نشان کرد: براي نخستين باري است که در قرن بيست و يکم، تسليحات کشتار جمعي شيميايي مورد استفاده قرار مي گيرد و اين، جنايتي عليه بشريت است که شوراي امنيت سازمان ملل بايد بطور مشترک براي رفع آن بکوشد. 

وستروله افزود: من در اينجا از روسيه درخواست مي کنم دست از حمايت از حکومتي که از سلاحهاي شيميايي استفاده کرده است، بردارد. 

فولکر کادِر، رئيس فراکسيون احزاب ائتلافي دموکرات مسيحي و سوسيال مسيحي پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) نيز اظهار داشت: راه حل بحران سوريه با گفتگو با روسيه به سرانجام مي رسد. به بياني گوياتر بدون همکاري روسيه، امکان حل سياسي مساله سوريه وجود نخواهد داشت. به همين خاطر بايد با روسها در اين خصوص صحبت کرد. چون در غير صورت، استفاده از گزينه نظامي محتمل خواهد شد. 

در همين حال دو حزب اپوزيسيون سوسيال دموکرات و سبزها نيز بشدت درباره حمله نظامي به سوريه هشدار دادند. فرانک والتر اشتاين ماير، رئيس فراکسيون حزب سوسيال دموکراتها و وزير خارجه سابق آلمان ابراز داشت: درخواست من از آمريکا و فرانسه آن است که هيچ فرصت سياسي را از دست ندهند. چون اين فرصتها حتي مي تواند در دقايق آخر نيز بوجود آيد و به اين وسيله از بروز يک حمله نظامي جلوگيري شود. 

البته من مي خواهم اين را نيز اضافه کنم که استفاده از يک چنين گازهايي نبايد بدون پاسخ بماند و در اين ميان کل جامعه جهاني بايد پاسخگو باشند. 

يورگن تريتين، نامزد حزب "اتحاد نود-سبزها"ي بوندس تاگ هم در جملاتي اظهار داشت: استفاده از گزينه نظامي، اوضاع ملت سوريه را بدتر مي کند. چون اين ذهنيتي مخرب خواهد بود که فقط بايد به نظامي که مردم خود را به کشتن داده است، درس عبرت داد. 

يان فن آکن، جانشين رئيس حزب چپهاي آلمان هم با بيان آنکه نگران وارد شدن پاي ترکيه به مساله سوريه است، خاطر نشان کرد: من فکر مي کنم دولت آلمان بايد فورا دو اقدام اساسي در اين زمينه انجام دهد که يکي گفتگوي مستقيم با رئيس جمهور اوباما است تا به اين وسيله بتواند از بمباران سوريه جلوگيري کند و ديگري خروج سربازان آلماني از ترکيه است که هم اکنون در مرز سوريه مستقرند. 

هر چند آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نيز استفاده از گازهاي سمي و شيميايي را ناقض حقوق بشر مي  داند اما هرگونه مشارکت نظامي آلمان در اقدام نظامي عليه سوريه را بدون نظارت سازمان ملل برنمي تابد. 
برچسب ها: روسیه ، سوریه ، وستروله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار