معاون وزیر خارجه روسیه : تجاوز نظامی به سوریه ناقض حقوق بین الملل است

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در دیدار با سفیر آمریکا در مسکو تاکید کرد که مقامات مسکو از همتایان خود در واشنگتن می خواهند تا از تلاش برای استفاده از حادثه رخ داده در تاریخ 21 آگوست در سوریه بعنوان بهانه برای اعمال فشار نظامی بر مقامات دمشق خودداری کنند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با سفیر آمریکا در ساختمان وزارت امور خارجه صورت گرفت که در جریان آن مک‌فول دلایل دولت آمریکا در تایید اتهامات وارده به دولت سوریه در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در حمله روز 21 آگوست در حومه شهر دمشق را برای طرف روسی تشریح کرد.
ریابکوف در این ملاقات از طرف آمریکایی خواست تا از هر نوع تلاش برای استفاده از این حادثه با هدف اعمال فشار نظامی بر دولت سوریه خودداری کرده و این امکان را فراهم کند تا توافقات صورت گرفته در نشست سران گروه 8 در ماه ژوئن سال جاری برای کمک به حل و فصل مسالمت‌آمیز و سیاسی بحران در سوریه تحقق پیدا کنند. 
معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار تاکید کرد که هر نوع اقدام نظامی علیه سوریه که بصورت یک جانبه از سوی دولت آمریکا و بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت بگیرد، یک اقدام تجاوزکارانه نظامی محسوب شده و بشدت ناقض حقوق بین الملل خواهد بود.
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار