تونس : هرگونه اقدام نظامي غربيها عليه سوريه ، امنيت کل منطقه را تهديد می کند

وزارت خارجه تونس در پي مخالفت ملت اين کشور با حمله احتمالي به سوريه در بيانيه‌اي هشدار داد هرگونه اقدام نظامي غربيها عليه سوريه ، امنيت همه منطقه را تهديد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه  ، در بيانيه وزارت خارجه تونس آمده است چنين حمله اي باعث افزايش رنج و سختي ملت سوريه خواهد شد. وزارت خارجه تونس افزود فرصتهاي حل وفصل بحران سوريه همچنان وجود دارد.
تونس بر پايبندي به حل وفصل مسالمت آميز و ادامه تلاشهاي منطقه اي و بين المللي در اين جهت به عنوان بهترين راه براي پايان دادن به اين بحران تأکيد کرده است .
حزب جمهوريخواه تونس نيز در بيانيه اي اعلام کرد  انگيزه واقعي از  حمله احتمالي به سوريه نيز شکست (آمريکا و همپيمانانش) در  جنگ نيابتي است که تعداد زيادي کشورهاي غربي و عربي و منطقه اي در آن  دست دارند و آنها به گروههاي تکفيري تروريستي و مخالفان مرتبط با خارج پول و سلاح مي دهند .
حزب جمهوريخواه تونس تصريح کرد آتش منازعه ناشي از حمله فقط به خاک سوريه محدود نخواهد شد بلکه براي سراسر منطقه پيامد خواهد  داشت .
اين حزب از جامعه بين المللي خواسته است پيش از آنکه دير شود مداخله کند تا جلوي اين حمله احتمالي  و جلوي ريخته شدن هرچه بيشتر خون سوريها را بگيرد .
ناظران معتقدند موضع رسمي تونس در مخالفت با حمله در چارچوب پاسخ اجباري به خواست و اراده ملت تونس و تشکلهاي مردمي است که به حقيقت و ماهيت حمله آمريکا به سوريه پي برده اند زيرا اين حمله محور مقاومت و آزاديبخشي را در جهان عرب هدف قرار خواهد داد.
برچسب ها: بین الملل ، تونس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار