مخالفان کفش بدست خواستار استعفای رییس جمهور آلمان شدند

روز شنبه مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آلمان با کفشهایی در دستهایشان دست به اعتراض زدند و خواستار استعفای رییس جمهور آلمان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، مخالفان کریستیان وولف می گویند رییس جمهور شایستگی ماندن در مقامش را ندارد.

کریستیان وولف رییس جمهور آلمان متهم به استفاده از نفوذ خود برای دریافت یک وام کم بهره است.

در پی بالا گرفتن فشار‌ها بر کریستیان وولف برای استعفا، رئیس جمهوری آلمان تلاش کرده بود پنجشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اوضاع را آرام کند.

او در این مصاحبه که از دو شبکه تلویزیونی آلمان پخش می‌شد پذیرفت که برخوردش با یک روزنامه پرطرفدار آلمان یک «اشتباه بزرگ» بود اما گفت که عملی غیر قانونی مرتکب نشده است و به همین دلیل استعفا نخواهد کرد.

رئیس جمهوری ۵۲ ساله آلمان روزنامه بیلد را تحت فشار گذاشته بود که ماجرای وام بانکی مرتبط با او را منتشر نکند. کریستیان وولف متهم شده است زمانی که بالا‌ترین مقام ایالتی در ایالت نیدرزاکسن بود، از نفود خود برای دریافت یک وام کم بهره پانصدهزار یورویی استفاده کرد.

از سوی دیگر "آر دی" یکی از مهم‌ترین شبکه‌های تلویزیونی آلمان پس از یک نظر سنجی ادعا می‌کند بیش از ۵۷ درصد از المانی‌ها می‌خواهند کریستیان وولف در مقام خود بماند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار