رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران:

ضرورت به‌كارگيري راهنماي رفتار حرفه‌اي براي جامعه پزشكي

رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: اجراي مفاد راهنماي رفتار حرفه‌اي براي جامعه پزشكي لازم‌الاجرا بوده و بي‌توجهي به آن به عنوان ضوابط قانوني و اخلاقي از سوي دستگاه‌هاي نظارتي قابل پيگيري خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛منصوري رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران در مورد ابلاغ راهنماي رفتار حرفه‌اي براي جامعه پزشكي گفت: اين راهنما رفتار صحيح حرفه‌اي و اخلاق پزشكي براي جامعه پزشكي به منظور تعامل صحيح با بيماري، همكاران، استادان و دانشجويان پزشكي را ترسيم و حفظ جايگاه پزشكان كرده است.

وي با اشاره به اينكه اين راهنما در پي جمع‌آوري نظر پزشكان و فراگيران پزشكي تهيه شده است، خاطرنشان كرد: اين راهنما به غير از اينكه موجب ميثاق پزشكي بين اعضاي جامعه پزشكان مي‌شود بايد به عنوان الگوي رفتاري به فراگيران پزشكي نيز آموزش داده شود و چنانچه مفاد اين راهنما مورد توجه پزشكان قرار نگيرد خلاف ضوابط عملي، قانوني و اخلاقي بوده و با خاطي از سوي دستگاه‌هاي نظارتي و قانون‌گذاري برخورد خواهد شد.

منصوري يادآور شد: ايجاد وفاق هدف اصلي از تدوين اين راهنما است كه بتواند مبناي آموزش فراگيران پزشكي قرار گيرد ضمن اينكه اين راهنما اثر ارزشمندي است كه در جلسه اخير شورايعالي اخلاق پزشكي اين دانشگاه در جهت رشد و تعالي دانشگاه در حوزه خدمات پزشكي به تصويب رسيد./ع2

برچسب ها: پزشکی ، علوم ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار