طراحي استاندارد چاه و لوله هاي جداري ميدان نفتي آذر

به همت كارشناسان مديريت اكتشاف و با رعايت كامل اصول مهندسي حفاري، طراحي دقيق يك حلقه چاه در ميدان نفتي آذر و با انتخاب مناسب ترين سايز شروع حفره به منظور دستيابي به عمق هدف، با كمترين ريسك و هزينه انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با توجه به كمبود كالاهاي حفاري شركت هاي متعهد به توسعه و توليد در زمينه تامين كالا، تجهيزات و ملزومات حفاري در ميدان نفتي آذر، مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران، خود بر اساس طرح استاندارد ارائه شده نسبت به تامين كالاي مورد نياز اقدام كرده است.

بر پايه اين گزارش، مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران با تكيه بر تجربيات گذشته حفاري در اين ميدان و با بهره گيري از توان و ظرفيت بالاي كارشناسان و متخصصان جوان خود در اداره حفاري، طي برگزاري جلسات متعدد با شركت هايي كه پيش از اين طراحي ميدان نفتي آذر را عهده دار بودند، نسبت به طراحي استاندارد چاه و لوله هاي جداري مربوط به آن اقدام كرد.
 
با توجه به قرارگيري لوله جداري 20 اينچ در عمق حدود 2000 متري و محاسبات مربوط به وزن رشته جداري، تنها دكل 3000 فوق سنگين موجود در ايران (دكل پيروز 1 كه تحت قرارداد با مديريت اكتشاف است) توان راندن اين جداري را داشت كه در نهايت مديريت اكتشاف، قرارداد اجاره دكل و خدمات فني جانبي را با برگزاري جلسات متعدد سه جانبه (ميان مديريت اكتشاف، شركت ملي حفاري، شركت مهندسي توسعه سروك آذر) به شركت مهندسي توسعه سروك آذر تفويض كرد.

بر پايه اين گزارش، هم اكنون عمليات سنگين راندن جداري 20  با موفقيت انجام شده است.
برنامه عملياتي آينده، حفاري سازندهاي آسماري، كلهر، گورپي، ايلام و راندن جداري و آستري هاي مربوط به آن است كه لزوم كار قوي و تخصصي مهندسان حفاري را مي طلبد.

گفتني است: شركت ملي حفاري ايران به عنوان پيمانكار عمليات حفاري و شركت مهندسي و توسعه سروك به عنوان مجري طرح توسعه ميدان نفتي آذر و چنگوله، بايستي به عمليات توسعه اين ميدان توجه ويژه داشته باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: چاه ، نفت ، میدان ، آذر ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار