وزارت امور خارجه آمريکا: برنامه اي براي ديدار "کري و ظريف" نداريم

يک مسئول وزارت امور خارجه آمريکا به روزنامه الحيات گفت، ديدار با ظريف، در دستور کار جان کري قرار ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الحيات، اين مقام مسئول افزود: اما اوباما و روحاني در يک روز در مجمع عمومي سازمان ملل (سه شنبه آينده) سخنراني خواهند کرد و اين مسئله زمينه را براي صحبت ناخود آگاه دو نفر در سازمان ملل، فراهم مي‌کند.

همچنين قرار است وزير خارجه ايران با کارتين اشتون ديداري داشته باشد.

الحيات در ادامه نوشت: در صورت مثبت بودن ديدار هفته آينده وزير امور خارجه ايران با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، ممکن است محمد جواد ظريف در نشست احتمالي وزيران خارجه شش کشور بزرگ حضور داشته باشد.  

روزنامه الحيات نوشت: باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، چند روز بعد از تاکيد بر تبادل پيام با همتاي ايراني خود، به فرصت ديپلماتيک براي حل بحران هسته اي ايران اشاره کرد تا به اين ترتيب بتواند زمينه را براي گفتگوي آمريکا و ايران در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل، فراهم کند. 

هرچند مقامات آمريکايي، ديدار اوباما و روحاني را بعيد دانستند، اما بر افزايش احتمال ها در خصوص مذاکره در سطح وزيران خارجه دوطرف تاکيد کردند 

در همين خصوص برنادت ميهان، سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريکا به الحيات گفت: در حال حاضر طرحي براي ديدار رؤساي جمهور ايران و آمريکا در سازمان ملل وجود ندارد. 

وي افزود: اميدواريم دولت جديد ايران به صورت جدي در نيويورک با شش کشور بزرگ وارد مذاکره شود، به گونه اي که دستيابي به راه حل درباره همه مسائل و در رأس آنها برنامه هسته اي ايران، فراهم شود. 

ميهان اشاره کرد، واشنگتن براي وارد شدن به مذاکره با دولت روحاني بر اساس احترام متقابل آماده است تا راه حلي صلح آميز در خصوص برنامه هسته اي ايران به دست آيد. 

در ادامه گزارش آمده است: شايد اين ديدار در نيويورک آغاز شود. مقامات غربي نيز به پايگاه اينترنتي المانيتور، گفته اند وزيران خارجه شش کشور بزرگ براي نشستي احتمالي حاضر مي‌شوند که محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران نيز در آن حضور خواهد داشت که قرار است بيست و ششم سپتامبر/چهار مهر/ در نيويورک برگزار شود. البته حضور ظريف در اين نشست به نتايج احتمالا مثبت ديدار وي با کاترين آشتون،‌ در دوشنبه آينده بستگي دارد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار