فرماندار قرچک:

سلامت جامعه و شهروندان باید یکی از اولویت‌های کاری مسئولان باشد

فرماندار شهرستان قرچک در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: سلامت جامعه و شهروندان باید یکی از اولویت‌های کاری مسئولان باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذا و دارو شهرستان قرچک با حضور رضا ریاحی فرماندار قرچک و اعضای کارگروه سلامت شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک در این جلسه ضمن یادآوری تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیار خوب انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان قرچک، اظهار داشت: سلامت جامعه و شهروندان یکی از اولویت‌های کاری همه محسوب می‌شود.

 رضا ریاحی به برخی از مواردی که به سلامت شهروندان لطمه وارد می‌کند اشاره کرد و افزود: موضوع بهداشت بسیار مهم و حیاتی بوده و نیاز به همت بیشتری است و نیز یکی از مواردی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد حضور مهاجران غیرقانونی و عدم قرنطینه کردن این افراد در کشور است.

فرماندار قرچک ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید برنامه‌های خود را به صورت مدون در ارتباط با نظارت و بازرسی بر امور آب، مواد غذایی، مراکز تولید، عرضه و جمع‌آوری زباله و نخاله محیط‌ های شهری و روستایی از طریق شهرداری و مراکز عمومی عملی ساخته و با توان مضاعف برای سلامت جامعه تلاش کنند، چراکه هدف همه ما سلامت مردم و آسایش آن‌ها است.

وی بیان داشت: همه ما مسئول امنیت و سلامت شهروندان هستیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم تا سلامت مردم را به خطر اندازد؛ دستگاه‌های نظارتی و اجرایی اعم از شهرداری، آب و فاضلاب شهری و روستایی، اداره صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، جهادکشاورزی، دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و ... نیز باید فعالیت خود را در حوزه سلامت، امنیت غذایی و بهداشت شهرستان بیشتر کنند.

ریاحی در ادامه این جلسه خواستار اجرایی کردن مصوبات جلسات شد و ابراز داشت: با توجه به اهمیت بسیار بالای سلامت در جامعه، لزوم اجرای کامل و دقیق مصوبات توسط ادارات و نهادهای مرتبط، امری ضروری است.

در پایان این جلسه گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و امنیت غذایی توسط شاکری، نماینده شبکه بهداشت شهرستان­‌های قرچک، ورامین و دیگر دستگاه‌های مرتبط ارائه شد.

در پایان این نشست از نقشه خطرپذیری شهرستان قرچک در حوزه سلامت و پیشگیری که به همت اداره آموزش و پرورش تهیه شده بود، رونمایی شد.
برچسب ها: سلامت ، جامعه ، فرماندار ، قرچک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.