دبير انجمن توليدكنندگان گياهان دارويي:

داروخانه‌هاي گياهي تاسيس مي‌شوند/ 15 هزار عطاري بدون مجوز فعاليت مي‌كنند

جعفر ميرفخرايي با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم تا شرايطي فراهم شود كه ليسانسيه‌هاي گياهان دارويي بتوانند داروخانه گياهي تاسيس كنند گفت: تنها 4700 عطاري پروانه‌دار در كشور فعاليت مي‌كنند.

دكتر جعفر ميرفخرايي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه مذاكراتي با دانشگاه جامع در خصوص گذراندن دوره‌هاي آكادميك براي افراد علاقمند و عطاري‌ها انجام شده است گفت: جامعه گياه درماني با دانشگاه جامع تفاهم‌نامه‌اي را در اين زمينه امضا كرده‌اند تا افراد پس از گذراندن دوره هاي مربوطه مجوز لازم را براي اين كار دريافت كنند.

وي با اشاره به فعاليت 15 هزار عطاري غير مجاز در كشور اظهار داشت: با تاسيس داروخانه‌هاي گياهي افراد براي تهيه گياهان دارويي مورد نياز خود به اين مراكز مراجعه مي‌كنند و اين در حالي است كه صحت محصولاتي كه دراين داروخانه‌ها به افراد عرضه مي‌شود مورد تاييد قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه در 15 استان كشور حدود 4700 عطاري با مجوز مشغول به فعاليت هستند خاطر نشان ساخت: وزارت بهداشت بازرسان خود را براي نظارت به عطاري‌ها مي‌فرستند تا داروهاي گياهي را كه توسط آن‌ها به مردم عرضه مي‌شود مورد بررسي قرار دهند.

به گفته دبير انجمن توليدكنندگان گياهان دارويي بايد وضعيت عطاري‌هاي غير مجاز ساماندهي شود تا در جهت ارتقاء سلامت مردم و افرادي كه از گياهان دارويي براي درمان بيماري‌ها استفاده مي‌كنند گام برداريم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
nima
۱۱:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
مسئولین باید هرچه سریعتر نسبت به این عطاری های غیرمجاز فکری بکنند چون که اکثر این عطاری ها مشغول فروختن مواد مخدر به اسم داروی ترک اعتیاد هستند بنده به نوبه خودم چندین با این موضوع را از مراجع ذیربط پیگیری کردم ولی ظاهرا هیچ اراده ای برای مقابله با این پدیده شوم وجود ندارد.
آخرین اخبار