کاهش بهاي نفت در بازار آسيا

روند نزولي بهاي نفت روز جمعه در بازار آسيا ادامه يافت.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور،در معاملات الکترونيک بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه اکتبر با 33 سنت کاهش، 106 دلار و شش سنت معامله شد. بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه نوامبر نيز 15 سنت کاهش يافت و به 108 دلار و 61 سنت رسيد.
در پي اعلام تصميم بانک مرکزي آمريکا مبني بر حفظ تدابير ويژه براي حمايت از اقتصاد همچنين نرخ بهره خود نزديک به صفر، بهاي نفت روز چهارشنبه حدود دو دلار و 50 افزايش يافت.
تحليل‌گران کاهش تزريق نقدينگي را از سوي بانک مرکزي آمريکا پيش بيني کرده بودند.
سود حاصل از اين افزايش باعث شد بهاي نفت روز پنجشنبه کاهش يابد که روز جمعه نيز اين روند ادامه يافت.
اما از سرگيري توليد ميادين نفت ليبي و آرام شدن نسبي تنش‌ها در خاورميانه نيز در کاهش بهاي نفت مؤثر بود.
  بانک سي آي ام بي مالزي در يادداشتي اعلام کرد: «ميادين الفيل و الشراره ليبي بازگشايي شدند و بنا بر اعلام وزارت نفت سطح توليد خود را افزايش خواهند داد».
بانک سي آي ام بي افزود: «پيش بيني مي شود توليد نفت ليبي بين 700 تا 800 هزار بشکه در روز افزايش يابد».
توليد نفت ليبي در هفته‌هاي اخير به علت مناقشه بين دولت و گروهي از نگهبانان تأسيسات نفتي به حدود 150 هزار بشکه در روز کاهش يافت در حالي که در حالت عادي توليد نفت اين کشور يک و نيم ميليون بشکه در روز است.
ديروز بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه اکتبر در بازار نيويورک يک دلار و 68 سنت کاهش يافته و به 106 دلار و 39 سنت رسيده بود.
در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه نوامبر با يک دلار و 84 سنت کاهش، 108 دلار و 76 سنت معامله شده بود.

برچسب ها: نفت ، آسیا ، بها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار