بانک ها تسهيلات صنايع را پرداخت کنند تا بنگاه ها توليدات را افزايش دهند

براي آنكه نقدينگي بنگاه ها را به سرعت تامين کنيم بايد از ورود کالاهاي خارجي که مشابه آن در داخل موجود است جلوگيري شود.

فرشاد سيم بر کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب بالا گفت: براي آنكه نقدينگي بنگاه ها را به سرعت تامين کنيم بايد از ورود کالاهاي خارجي که مشابه آن در داخل موجود است جلوگيري شود از طرف ديگر بانک ها بايد تسهيلات صنايع را پرداخت کنند تا بنگاه ها بتوانند ظرفيت هاي توليدي صنايع را بالا ببرند.

سيم بر گفت: در شرايط فعلي سرمايه ها روانه بازار مسکن ، بورس، ارز و يا طلا مي شوند که اين موضوع باعث عدم ثبات اقتصاد در كشور مي شود .

وي افزود: دولت بايد در کوتاه مدت نرخ بهره را كاهش و سعي در ايجاد فضاي مناسب براي توليد کنندگان باشد تا سرمايه گذاري و سطح اشتغال افزايش يابد.

اين کارشناس اقتصادي گفت: جذب سرمايه گذاري خارجي در شرايطي که کشور در تحريم است بسيار مشکل است چون اول قوانين کار در کشور نا مشخص است و دوم انكه با توجه به کمبود هاي ارزي که وجود دارد سرمايه گذار خارجي مي خواهد بازگشت سرمايه خود را به کشور مادر باز گرداند.

وي بيان داشت: راکد بودن بيش از 50 درصد از ظرفيت توليد کشور و پايين بودن قدرت خريد مردم و بالا بودن هزينه هاي توليد و اندک بودن طيف سرمايه گذاري باعث شده نتوانيم سرمايه گذاري خارجي را جذب کنيم.

فرشاد سيم بر گفت: کسري بودجه در كشور باعث شد كه نقدينگي ها در كشور افزايش يابد.

برچسب ها: بانک ، تسهیلات ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار