رئیس جدید هلال احمر:

تولید داروهای جدید جزء اولویت های هلال احمر

رئیس جدید جمعیت هلال احمر از اولویت قرار دادن تولید داروهای جدید با توجه به توانایی های جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مراسم تودیع و معارفه روسای هلال احمر که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد  دکتر محمد فرهادی رئیس جدید جمعیت هلال احمر با بیان این که خدمت رسانی در هلال احمر از توفیقات به وجود آمده است گفت: امیدواریم با تغییر و تحول و آرامش و آسایش بیشتر فراهم شده در دولت یازدهم برای مردم بتوانیم فعال تر در این عرصه خدمت کنیم.

وی با بیان این که جمعیت هلال احمر می تواند در بحران های زندگی انسان ها فارغ از مسائل سیاسی قومیتی و مذهبی وارد عمل شود بیان داشت: بر اساس ارتباط هلال احمر ایران با 187 هزار جمعیت ملی به کمک افراد نیازمند و آسیب دیده با توجه به اصول بنیادین فعالیت های بشر دوستانه هلال احمر شتافت.

وی با بیان این که هلال احمر ایران با بهره گیری از امکانات مادی و معنوی طی 90 سال اقدامات بسیاری خوبی برای پیشگیری و کاهش آثار منفی بلایای طبیعی انجام داده است تصریح کرد: کشور ما حادثه خیز است و باید جلوتر از حادثه حرکت کرد و این کار جز با تفکر استراتژی سازمانی میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به این که در زمینه امداد و نجات در دهه 80 ، 241 هزار نفر در حوادث و بلایا جان خود را از دست دادند گفت: امروز آمادگی پاسخگویی و درمان اضطراری به 1 میلیون نفر را دارا هستیم و این که سالانه بیش از 1 میلیون نفر واکسینه می شوند و 4 میلیون نفر نیز درمان های رایج هلال احمر را دریافت می کنند.

86 خدمات بهداشت اولیه ، 76 بیمارستان و همکاری 2100 تیم پزشکی امروز با جمعیت کافی نیست و باید آمادگی توسعه فعالیت ها را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته فرهادی بیش از 100 هزار معلول از خدمات توانبخشی جمعیت هلال احمر استفاده می کنند و بیش از یک میلیون نفر نیز در سازمان جوانان  و 800 هزار نفر در سازمان داوطلبان آماده خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

فرهادی با اشاره به موقعیت خاص تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: در شرایط بحرانی امروز دارو این سازمان می تواند در تامین دارو و تجهیزات پزشکی کمک بسیاری به رفع کمبودها داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با کمک این سازمان می توان بسیاری از داروهای کمیاب و تحریم شده را در داخل با توجه به توانایی های محققان ایران تولید کرد./

برچسب ها: هلال احمر ، دارو ، اولویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار