باستان شناسان خبر دادند:

كشف بيماري ريچارد سوم

محققان با بررسي و مطالعات و شواهد باقي مانده از زمان ريچارد سوم به معماي قتل وي دارند و علت آن را بيماري عفوني روده تشخيص دادند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ محققان با بررسي بقاياي جنازه‌ي ريچارد سوم به بيماري عفونت انگل روده او پي بردند.

باستان‌شناسان دانشگاه كمبريج با مطالعه شواهد و مدارك به جا مانده از ريچارد سوم به بيماري عفوني وي پي بردند و به مناقشات و نظريه‌هاي مختلف در رابطه با مرگ وي پايان دادند.

ريچارد سوم كه در سال 1483 در انگلستان حكومت مي‌كرد با افزايش جنگ‌هاي داخلي و نفرت مردم از اين سلسله‌ي پادشاهي در اوت سال 1458 سرانجام فوت كرد كه با فوت او به اختلافات داخلي دامن زده شده و او را به عنوان آخرين پادشاه قرون وسطاي بريتانيا نيز مي‌نامند.

باستان‌شناسان با نمونه‌برداري ميكروبي از بقاياي جمجمه و اسكلت لگن وي به بيماري عفوني روده‌ي وي پي بردند و مناقشات گروه‌هاي مختلف را در رابطه‌ با وي را پايان دادند.

اين بيماري لگني كه از گوشت گاو به انسان منتقل مي‌گردد به وي انتقال يافته و با ايجاد فشار و استرس و همچنين عدم رعايت موارد بهداشتي سبب تشديد آن شده و در انتها به مرگ وي منجر گرديد./ع2

برچسب ها: روده ، بهداشت ، انگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار