با حضور تولیت عظمی آستان قدس رضوی، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت؛

فاز دوم بیمارستان فوق تخصصی رضوی افتتاح شد

فاز دوم بیمارستان فوق تخصصی رضوی صبح امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، تولیت عظمای آستان قدس رضوی و وزیر بهداشت درمان و آموزش پژشکی کشور افتتاح شد

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران ؛در افتتاح فاز دوم این بیمارستان، نخست دکتر سعید عبدالحسینی رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی، ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان رضوی، ارتقاء سطح پزشکی هسته‌ای و گسترش توریسم درمانی در کشور بوده است.

وی در ادامه به توضیح موفقیت‌های علمی، پژوهشی و خدماتی بیمارستان رضوی پرداخت و گفت: سرلوحه‌ همه‌ فعالیت‌ها ما در این بیمارستان، احترام به انسان و انسانیت است.

وی تجمیع تشخیص و درمان هسته ای را از ویژگی‌های مهم فاز دوم بیمارستان رضوی دانست و افزود:  بیمار دیگر نیازی ندارد برای تشخیص بیماری و درمان به مراکز جداگانه مراجعه کرده و گرفتار مسائل حاشیه ای شود. دکتر عبدالحسینی همچنین در خصوص امکانات و فاز دوم بیمارستان رضوی افزود: روزی که بنا بر ایجاد و احداث این بیمارستان گذاشته شد، بسیاری گفتند که با شرایط تحریم، محال است که در مدت چهار یا پنج سال بتوان چنین کاری را به انجام رساند، اما با دو بازوی مدیریت توانمند اسلامی و وجود انسان‌های خودباور اسلامی، ما امروز به جایگاهی که شایسته‌ مردم عزیزمان بود رسیده ایم.



وی به ارائه خدمات پزشکی در این بیمارستان با حداقل هزینه‌ها اشاره کرد و گفت: این بیمارستان برای خدمت به همه‌ مردم آماده است و ما با تمام بیمه‌ها طرف قرارداد هستیم و هزینه‌ ساده‌ترین خدمات ما که با بهترین خدمات ارائه شده در بیمارستان‌های خصوصی قابل رقابت است، مطابق تعرفه‌های پزشکی در مشهد است که حتی از تعرفه‌های پزشکی تهران نیز کمتر است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دیگر میهمان مراسم افتتاحیه فاز دوم بیمارستان فوق تخصصی رضوی بود. ایشان نیز در این مراسم، دقایقی کوتاه به ایراد سخن پرداختند. دکتر حسن قاضی زاده هاشمی خود را نمایندهدولت تدبیر و اعتدلال خواند و  گفت: ما اعتدلال را به طور عملی از تولیت معزز آستان قدس رضوی آموختیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این بیمارستان و مرکز تخصصی پزشکی هسته ای گفت: باید اعتراف کرد که امروز نظام سلامت کشور، نظام کارآمدی نیست و این مسئله برای ما باعث سرافکندگی است، چرا که نظام سلامت کارآمد،اساس موفقيت يک دولت است.

 وی  بر تقويت نظام سلامت کشور و سازمان‌هاي بيمه اي تاکيد کرد و گفت: افتتاح فاز دوم بيمارستان رضوي، گام موثر و مهمي در راستاي ارائه خدمات به زائران بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) و سایرمسلمانان است و امیدوارم که در  سالهاي آينده، شاهد افتتاح شعبه‌هاي بيمارستان رضوي در ديگر نقاط استان، کشور و جهان اسلام باشيم.

در این مراسم، تولیت عظمای آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند. آیت الله واعظ طبسی بعد از پرده‌برداری از لوح معرفی فاز دوم بیمارستان فوق تخصصی رضوی، در مراسم افتتاحیه این پروژه، سخنانی را ایراد کردند.

ایشان خود را مفتخر به خادمی حضرت رضا(ع) دانستند و گفتند: در اجرای این پروژه اگر توفیقی حاصل شده، همگی از عنایات ویژه حضرت رضا(ع) بوده است و از فرمایشات حضرت رضا(ع) است که فرموده اند: «کارهای کوچک دیگران را بزرگ و کارهای بزرگ خود را کوچک بشمار» و با چنین تفکری است که یک مدیر، می تواند خدمتگذار خوبی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزودند: ما در آستان قدس رضوی تلاش کردیم تا منابع مالی را برای اقدامات ماندگار و پایدار و در جهت  منافع و مصالح نظام صرف کنیم و همچنین تلاش می کنیم تا در زمینه های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد و  بهداشت و درمان، گوی سبقت را از دیگران برباییم و اعتقاد داریم که ترویج شعائر مذهبی، تنها با پوستر و چاپ کتاب و مقاله میسر نیست، بلکه باید در میدان عمل خودمان را نشان دهیم.

ایشان با اشاره به اینکه گاه سلایق و علائق سیاسی، چنان مدیران ما را تحت‌‌الشعاع قرار داده که دچار شعارزدگی شده‌اند گفتند: درب این بیمارستان به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی و ارائه خدمات پزشکی به روی تمام چهره‌ها، شخصیت‌های برجسته و صاحب‌نظران در داخل و خارج کشور باز است، اینجا، کار سیاست و سیاست بازی نیست و مصالح ملی ما ایجاب می‌کند که همگی دور هم جمع شده و خدمات شایسته ای به مردم ایران اسلامی ارائه کنیم. ایشان افزودند: این افتخار ماست که بتوانیم با عمل نشان دهیم که ایران می تواند با تکیه بر اهل بیت(ع)، قله‌های موفقیت و پیشرفت را به نام خود ثبت کند.

دکتر علی لاریجانی نیز در این مراسم، در طی سخنانی، ضمن اشاره به شیوه و سبک حضرت رضا(ع) در نشر علوم، به توضیح مسئله‌ چگونگی شگل‌گیری و رشد علوم پرداختند و گفتند: امروز جمهوری اسلامی ایران  به نقطه‌ای رسیدهکه در زمینه تشخیص و درمان پزشکی هسته‌ای، دارای علم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مدینه‌ فاضله‌ای که امام خمینی(ره) ترسیم می‌کرده‌اند، پویایی علمی جامعه است، گفت: امروز در مرکزی قرار داریم که به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) متعلق است و در این ساحت مبارک، کشور به دانشی تازه و نوین در زمینه پزشکی دست یافته است. باید بگویم که حق هم همین است که چنین کار نوینی، باید در جایی آغاز شود که از وجود پربرکت حضرت رضا(ع) نورانی است.

وی افزود: علی رغم  تلاش بیگانگان در عقب نگاه داشتن ایران از دستیابی به علوم روز به خصوص علوم هسته ای، ما با اتکاء به رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته‌ایم مشکلات را از پیش رو برداریم.

همچنین دکتر لاریجانی در ادامه، به خلف وعده‌های فراوانِ کشورهای غربی در خصوص ِ همکاری‌های هسته ای اشاره کرد و گفت: چند سال پیش رآکتور اتمی تهران که فعالیت هایش متمرکز در زمینه پزشکی و دارویی است، به مشکل سوخت برخورد و آژانس انرژی اتمی به وظیفه‌ خودش برای تامین سوخت این رآکتور عمل نکرد. جالب اینکه آنها در اختیار گذاردن سوخت و صفحه‌های سوخت این نیروگاه را منوط به دریافت اورانیوم‌های غنی شده ایران کردند، امانتیجه این شد که علی‌رغم تصور آنان، ما توانستیم به دانش تولید صفحات سوخت دست پیدا کرده و در داخل کشور به تولید این صفحات بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره‌برداری صحیح از منابع اشاره کرد و گفت: رفتار مدیریتی بسیاری از مدیران ما باید اصلاح شود و این بیمارستان، با سیستم دولتی و با وجود تحریم‌ها، محال بود که در مدت چهار سال راه اندازی شود، اما با یک نگاه مدیریتی درست و با بهره‌گیری درستِ منابع، این مرکز پزشکی و این تجهیزات و امکاناتِ فوق العاده، امروز در دسترس کشور است. وی همچنین به موضوع مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز پرداخت و گفت: از محل درآمدهای ایجاد شده بعد از اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، به دولت توصیه می‌کنیم که به حل مشکلِ هزینه‌های درمانی و بیمه بیکاری بپردازد، تا خدماتِ درمانی، خدماتی رایگان یا نزدیک به رایگان شود.

وی در خصوص  طرح‌های نیمه تمام گفت: ما امروز 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا همین طرح‌هایی که کلنگ زده‌ایم را به اتمام برسانیم و با یک نگاه خوشبینانه، بودجه عمرانی دولت، سالانه فقط 20 هزار میلیاردتومان است، یعنی چیزی در حدود 20 سال طول می کشد که همین طرح‌ها به اتمام برسد. پس چرا این طرح‌ها را به مردم یا به عبارت دقیق‌تر به کارآفرینان واگذار نکنیم؟! بیمارستان رضوی یک نمونه خوب و موفق در این خصوص است.

گفتني است: فاز 2 بيمارستان فوق تخصصي رضوي، در زميني به مساحت 40 هزار متر مربع و شامل هفت اتاق عمل، بخش‌هاي بستري معمولي و VIP، راديوتراپي، شيمي درماني، اتاق‌هاي عمل پيشرفته و ICU هاي تخصصي است. بخش اتاق عمل فاز 2 بيمارستان به گونه‌اي احداث و تجهيز شده كه در آينده قابليت استفاده از تكنولوژي جراحي ماشيني با ربات را داشته باشد. 
توسعه و گسترش اين بيمارستان با سرمايه‌گذاري آستان قدس رضوي با بيش از 3 هزار ميليارد ريال انجام شده است.

 

برچسب ها: بیمارستان ، پژوهش ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار