رودهن/

توصیف رشادت های رزمندگان در حماسه‏ های اتفاق افتاده در جنگ تحمیلی

فرماندار دماوند گفت: وظیفه داریم رشادت ‏ها، فداکاری ‏ها و حماسه‏ های اتفاق افتاده در جنگ تحمیلی را توصیف کنیم.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: یکی از ابعاد بررسی جنگ هشت ساله تحمیلی، بررسی، تجزیه و تحلیل علل و عوامل جنگ و عوامل پیروزی کشور است.

وی ادامه داد: مقایسه جنگ ایران و عراق و جنگ جهانی دوم و امثال آن نشان می ‏دهد که جنگ ما فقط برای خاک نبود، بلکه جنگ اعتقادی و برای خدا بود.

افشار نادری افزود: فرا رسیدن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس باید از این تقارن برای انتقال فرهنگ و ارزش‏ های دفاع مقدس بهترین استفاده را ببریم.

فرماندار دماوند حرکت در مسیر گفتمان مقاومت را از برکات انقلاب اسلام و از رموز پیروزی در جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: بی ‏شک پایه و اساس همه موفقیت ‏های ما در طول این سه دهه حرکت در همین مسیر بوده است.

وی همچنین به حوادث اخیر در منطقه اشاره و افزود: اکنون به فضل الهی و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، شاهد این هستم که گفتمان انقلاب در جای جای دنیا و منطقه بروز و ظهور پیدا کرده و همین امر باعث شکست و عقب‏ نشینی اخیر آمریکا در حمله به سوریه شد.

افشار نادری این امر را شکست بزرگی برای آمریکا برشمرد و تصریح کرد: آمریکا که دید توان ایستادگی در مقابل گفتمان مقاومت را ندارد، علی ‏رغم اینکه از روزها و هفته‏ های قبل در تدارک جنگ بود، از این اقدام منصرف شد.

وی ادامه داد: آمریکا بیان داشت از ابتدا هم در فکر جنگ نبوده است و با این عقب‏ نشینی هیمنه و هیبت آمریکا در جهان فرو ریخت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.