زاهدان/

مرحله اول نمونه برداري طرح پايش ساحلي درياي عمان انجام شد

مدير مركز اقيانوس شناسي درياي عمان و اقيانوس هند از اجراي مرحله اول نمونه برداري طرح پايش ساحلي درياي عمان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان حمزه غفاري اظهار داشت: پژوهشگاه ملي اقيانوس شناسي و علوم جوي بنا به ماموريت و اهداف خود طرح مطالعاتي پايش محيطي حوزه درياي عمان را با همكاري مركز اقيانوس شناسي درياي عمان و اقيانوس هند (چابهار) در سال هاي پيش به انجام رساند كه در واقع يك مطالعه جامع در تمام حوزه هاي علوم دريايي است و هدف آن تدوين يك مرجع معتبر بر پايه اطلاعات روز است.

وي با بيان اينكه سازمان ها و نهادهاي متعددي هريك بنا به تخصص و ماموريت خود در اين طرح مطالعاتي مشاركت داشتند، خاطر نشان كرد: مركز اقيانوس شناسي درياي عمان و اقيانوس هند يكي از مراكز پژوهشيِ پژوهشگاه ملي اقيانوس شناسي و علوم جوي است و هم اكنون در شاخه هاي مختلف علوم دريايي فعال است.

وي اظهار داشت: در مطالعه حاضر با عنوان پايش ساحلي درياي عمان مركز اقيانوس شناسي درياي عمان و اقيانوس هند با تمام امكانات و كارشناسان به مطالعه و بررسي وضعيت ساحلي درياي عمان مي پردازد و نتايج حاصله با اطلاعات بدست آمده پيشين مورد مقايسه، تجزيه و تحليل قرار خواهد گرفت تا مكمل تحقيقات قبلي باشد.

غفاري گفت: در اين طرح نمونه برداري از آب و رسوبات سطحي خليج چابهار در يك شبكه نمونه برداري با فواصل مشخص جهت مطالعات زيست شناسي، زمين شناسي و شيمي دريا با استفاده از شناور اين مركز انجام مي شود كه هم اكنون فصل اول اين نمونه برداري در حال انجام است.

به گفته وي، در پايان اجراي اين طرح اطلاعات زمينه دريايي سواحل در شاخه هاي اصلي اقيانوس شناسي (شيمي، زمين شناسي و زيست شناسي) تهيه مي شود./س

برچسب ها: طرح ، پایش ، ذریای ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.